Εξωτερική πολιτική και bloggers
Written by coolplatanos on Απριλίου 19, 2008 – 02:17 -Δεν θεωρώ ότι μπορώ να εκφράσω άποψη ως ειδήμων για την εξωτερική πολιτική. Θα εκφράσω όμως άποψη ως απλός πολίτης σχετικά με τη συνάντηση της υπουργού Εξωτερικών Ντόρας Μπακογιάννη με μία ομάδα από δέκα bloggers. Από όσο κατάλαβα το σκεπτικό ήταν να τις δώσουν ιδέες για το πώς θα μπορούσε να βοηθήσει το διαδίκτυο στην προώθηση και προάσπιση των εθνικών θεμάτων. Θα κατανοούσα αυτή την κίνηση εάν είχε συσταθεί μία διακομματική επιτροπή και εξέταζε όλους τους πιθανούς τρόπους σωστής προβολής των εθνικών θεμάτων και καλούσε με διαφανείς διαδικασίες και τους bloggers να προσφέρουν την εμπειρία τους στην διαδικτυακή προβολή. Θα μου πείτε ότι το να συσταθεί μία τέτοια επιτροπή θα ήταν χρονοβόρο, εφόσον υπάρχουν διαφωνίες σχετικά με την εξωτερική πολιτική.
Εμ! Εδώ είναι και η ένστασή μου και η καχυποψία μου ως προς τη συγκεκριμένη συνάντηση. Προώθηση των εθνικών θεμάτων θέλει η κυρία Μπακογιάννη ή του δικού της προφίλ και των δικών της θέσεων; Δεν είμαι καχύποπτη με τους blogger που συμμετείχαν, αλλά μήπως εκείνοι θα έπρεπε να είναι έναντι της ΥΠΕΞ; Διότι τα εθνικά θέματα δεν αφορούν μία και μόνο κομματική παράταξη που τυχαίνει αυτή τη στιγμή να είναι κυβέρνηση. Στα εθνικά θέματα συνεισφέρουν όλοι – ακόμα και μέσα από τις αντιθέσεις τους – στο να δημιουργείται μία ισορροπία στην συνολική εικόνα που εκπέμπουμε προς τα έξω, αρκεί αυτή να μην καταντά γραφική. Δεν ξέρω πόσο βοηθάνε τα εθνικά θέματα τέτοιες κινήσεις από την πλευρά ενός κυβερνητικού στελέχους, ή πόσο εξυπηρετούν προσωπικές και μόνο φιλοδοξίες. Δεν θα πω όμως περισσότερα. Αφήνω να εκφράσετε τις δικές σας απόψεις μέσα από τα σχόλια. Σχετικά με το θέμα είδα ότι μέχρι στιγμής έγραψαν: metablogging.gr που έχει και βίντεο από την συνάντηση, magica, nylon.gr, Σπύρος Ντόβας, vrypan στο rec on 1 και 2, xblog.gr, Think positive, wolf, vas 2.0, politikoblog.gr, Strategy-Geopolitics, allu fun marx, Φιλελεύθερη Λαλιά, Τσιμιτάκης.
Υ. Γ. Να σημειώσω ότι θεωρώ τελείως άλλης τάξης τη συμμετοχή σε συνέντευξη με τον τότε υποψήφιο και νυν πρόεδρο του Συνασπισμού Αλέξη Τσίπρα, τη συμμετοχή στο συνέδριο του ΠαΣοΚ, ή τη συμμετοχή στην συνάντηση Βενιζέλου με Bloggers. Αυτές οι συναντήσεις και συνεντεύξεις αφορούσαν εσωτερική πολιτική και όχι εθνικά θέματα.
Tags: ΥΠΕΞ, εθνικά θέματα, εξωτερική πολιτική
Posted in oraelladas | 17 Comments »















Απριλίου 19th, 2008 at 11:04
«θεωρώ τελείως άλλης τάξης τη συμμετοχή σε συνέντευξη με τον τότε υποψήφιο και νυν πρόεδρο του Συνασπισμού Αλέξη Τσίπρα, τη συμμετοχή στο συνέδριο του ΠαΣοΚ, ή τη συμμετοχή στην συνάντηση Βενιζέλου με Bloggers. Αυτές οι συναντήσεις και συνεντεύξεις αφορούσαν εσωτερική πολιτική και όχι εθνικά θέματα.»
Δηλαδή οι παραπάνω αποκλείεται να ήθελαν να «προωθήσουν το δικό τους προφίλ» διά των μπλογκερς? Μόνο για τους δεξιούς ισχύουν οι υποψίες για κακές προθέσεις? ΟΙ «δικοί» μας είναι εξ ορισμού αθώοι.
Εμένα να με συγχωρείς, αλλά δεν με αγγίζουν τετοιες λογικές. Αφού έχω αποφασίσει να πηγαίνω και να μιάω για τα social media με ανθρώπους που με καλούν, θα το κάνω με όλους.
Δεν έχω ΚΑΜΙΑ κομματική ή ιδεολογική δέσμευση που να με εμποδίζει να πάω κάπου.
Απριλίου 19th, 2008 at 12:32
Κωνσταντίνα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
@ Nikos:
Η Κωνσταντίνα εννοεί ότι άλλο είναι να σε καλεί ένα πολιτικό πρόσωπο για μια γενική συζήτηση για τα social media και άλλο να σε καλεί η ΥΠΕΞ και μάλιστα την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, που το 90% των Ελλήνων ασχολείται με το Σκοπιανό.
Ήταν φάουλ της Ντόρας και φάουλ δικό σας που είδατε το «τυρί», αλλά δεν είδατε την «φάκα».
Απριλίου 19th, 2008 at 16:04
Αγαπητέ Κρόγια, επέτρεψέ μου να έχω δική μου άποψη για το αν είναι φάουλ ή όχι οι δικές μου κινήσεις.
Δυστυχώς ακόμα δεν έχω καταλάβει γιατί ο Τσίπρας και ο Παπανδρέου «δεν ήθελαν να χτίσουν το προφίλ τους» καλώντας μπλογκερς, ενώ αυτό ισχύει μόνο για το Ντόρα.
Αν μου το αποδείξεις, τότε εγώ θα δεχθώ ότι έκανα φάουλ.
Απριλίου 19th, 2008 at 16:05
Και θα προτιμούσα ένα διάλογο με επιχειρήματα, και όχι διαγωνισμό εξυπνάδας για το ποιός βλέπει τυριά και ποιός φάκες.
Απριλίου 19th, 2008 at 17:23
@Νίκο και οι υπόλοιποι το προσωπικό τους προφίλ σίγουρα ήθελαν να προωθήσουν και δεν θεωρώ κακό να θέλει να το κάνει αυτό και η κυρία Μπακογιάννη, η ένστασή μου δεν αφορά το γεγονός ότι είναι ΝΔ, αν ήταν έτσι θα αντιδρούσα και στο ότι έδωσε συνέντευξη στο Πολιτικό blog. Mε μία τέτοια κίνηση σχετικά με τα εθνικά θέματα θα ήμουν αντίθετη όποιο κόμμα και να την έκανε. Είπα ήδη ένα βασικό επιχείρημα: Ας είχε φροντίσει η κυρία Μπακογιάννη να οργανώσει όλους τους άλλους τομείς εξωτερικής πολιτικής: Ομογένεια, συνεργασία με τα άλλα κόμματα, υπεύθυνους διπλωματικών σχέσεων και τότε να απευθυνόταν και στους blogger να βοηθήσουν από τη δική τους πλευρά.
Δεν είμαι καχύποπτη μαζί σας. Εσείς μπορεί να πήγατε με τις καλύτερες προθέσεις. Από την άλλη πλευρά δεν μου είναι καθόλου καθαρές οι προθέσεις όμως. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις δεν κάλεσαν τους blogger να βοηθήσουν χωρίς να τους εξηγούν σε τι. Στο συνέδριο του ΠαΣοΚ κλπ που αναφέρω ήξερες για ποιο λόγο σε κάλεσαν. Εδώ σου είναι καθαρό; Και αν σου είναι αποσαφήνισέ το και σε μένα να καταλάβω.
Απριλίου 19th, 2008 at 17:33
@Κρόγιας σημειώνω και σε σένα ότι δεν αποδίδω ευθύνη σε όσους συμμετείχαν, αλλά ότι ναι, θα έπρεπε να έχει υπάρξει ένας μεγαλύτερος προβληματισμός ως προς την ανταπόκριση σε αυτή την πρόσκληση. Προσωπικά θα μου φαινόταν πάρα μα πάρα πολύ λογικό να κληθούν π.χ. μόνο blogger από τη ΝΔ να βοηθήσουν εφόσον η κυβέρνηση ασκεί αυτή τη στιγμή την εξουσία και άρα έχει και την ευθύνη της εξωτερικής πολιτικής. Μου φαίνεται όμως εκ του πονηρού να καλούνται blogger από όλες τις παρατάξεις (αυτό με ερωτηματικό, διότι αποκλείσθηκε ο vrypan τάχα μου για λόγους θέσης), όταν δεν έχουν κληθεί τα κόμματα σε βοήθεια. Το απευθυνόμαστε στους πολίτες και τους βλέπουμε ανεξάρτητα κομματικής τοποθέτησης είναι πολύ παλιά τακτική της ΝΔ. Υπό αυτή την έννοια, ναι προσωπικά είμαι πονηρεμένη. Διότι αν ήταν έτσι θα δέχονταν και τον vrypan ανεξάρτητα παράταξης.
Απριλίου 19th, 2008 at 17:48
@ Νίκο κάτι ακόμα. Αν η συνάντηση μείνει ως εδώ δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Οκ, της μεταφέρατε κάποια εμπειρία κλπ. Αν όμως συνεχισθούν οι συναντήσεις και προωθηθεί μία θέση που δεν θα σε εκφράζει και στο δικό σου όνομα τότε δεν θα σε ενοχλήσει; Θα μου πεις έχεις τη σελίδα σου και μέσα από εκεί θα εκφράσεις τη διαφωνία σου. Ναι, αλλά η θέση θα έχει χρεωθεί και στο όνομα σου. Αν αυτό δεν σε ενοχλεί τότε πάω πάσο.
Απριλίου 19th, 2008 at 18:28
Στην κατάθεση της άποψή ςμου μετά από τη συνάντηση ανέφερα ότι ένα μεγάλο πρόβλημα με αυτή τη συνάντηση ήταν ότι δεν ξέραμε εξ αρχής την ατζέντα, και οι υπεύθυνοι της συνάντησης ομολόγησαν ότι ήταν λάθος τους και κακή επιλογή.
Πρέπει να ξέρεις ότι αν ήξερα από πριν το θέμα της κουβέντας, θα πήγαινα εκεί με ακόμη μεγαλύτερη χαρά και διάθεση.
Αυτό πρέπει να σου λέει κάτι.
Εγώ στο μπλογκ μου αναφέρω συνέχεια και συνέχεια: «ό,που με καλούν πηγαίνω».
Με αυτό εννοώ ότι όποις μου έχει ζητήσει να μιλήσουμε για social media και blogs (πολιτικός, κόμμα, επιχείρηση, ιδιώτης, φίλος, Πανεπιστήμιο – σου θυμίζω το Πάντειο), πάντα πηγαίνω με μεγάλη χαρά.
Και ξέρεις γιατί πηγαίνω? Γιατί έχω αυτοπεποίθηση. ΔΕΝ φοβάμαι ότι μπορεί ο οποιοσδήποτε να με χρησιμοποιήσει ή να με εξαγοράσει. Έχω προσωπικότητα και άποψη. Δεν είμαι χέστης.
Γιαυτό και δεν φοβάμαι ποτέ τιποτα. Είμαι πεντακάθαρος. Είμαι ο πρώτος που ανακοίνωσε (με βίντεο) 2 μέρες πριν ότι θα γίνει μια τετοια συνάντηση. Γιατί ξέρω τη μπλογκόσφαιρα απέξω και ανακατωτά, και ξέρω πως πρέπει να λειτουργώ καθαρά σε τέτοιες περιπτώσεις, γιατί διαφορετικά θα με φάει η μαρμάγκα.
Επιμένω ότι έχετε πρόβλημα με το πρόσωπο (ή την παράταξη) στην κριτική σας, και όχι ότι πήγαμε σε μια τέτοια συνάντηση. Για μένα όλοι είναι ίδιοι. Και μιλάω πάντα μαζί τους όταν ζητούν την άποψή μου.
Απριλίου 19th, 2008 at 19:28
Υπάρχει μία λαϊκή παροιμία που λέει: «Ο φόβος φυλάει τα έρημα…» Προσωπικά προτιμώ να είμαι χέστρα και δεν μπορώ να έχω αυτοπεποίθηση όταν πρόκειται για θέματα που δεν γνωρίζω την έκταση της πλοκής τους. Κι αυτό όχι για να μη με εξαγοράσουν, διότι ξέρω πολύ καλά πότε θέλω να πουληθώ και πότε όχι, αλλά για να μη με χρησιμοποιήσουν εν αγνοία μου και νιώσω μαλάκας εκ των υστέρων. Οταν συμμετέχω συνειδητά κάπου και έχω λάβει υπόψη και τα παρεπόμενα δεν θα έμπαινα καν στον κόπο να απολογούμαι σαν να με αφορούσε η όποια κριτική.
Σου υπενθυμίζω κάτι που γράφεις στο σχετικό θέμα:
Αυτό μπορεί να μη σε αφορά, διότι σε είδα ανετότατο στο βίντεο του nikan να είσαι όρθιος με την κάμερα. Ομως είναι ενδεικτικό της αμηχανίας του απλού πολίτη στη σχέση του με τους κυβερνώντες. Αυτό από μόνο του σηματοδοτεί την ανισοτιμία της σχέσης. Αν εσύ ένιωθες καλά, μεγιά σου με χαρά σου που πήγες και δεν υπάρχει λόγος να απολογείσαι επειδή εγώ τυχαίνει να είμαι φοβισμένη και καχύποπτη
Απριλίου 20th, 2008 at 12:21
Nikos
Καλημέρα
Δεν θα δώσω σημασία στην άποψη σου
«Έχω προσωπικότητα και άποψη. Δεν είμαι χέστης.» την οποία και δεν θα σχολιάσω.
Εξάλλου δεν θυμίζει επιχειρήματα που ζητάς λίγο παραπάνω.
Δεν θα δώσω σημασία στην άποψη σου
«“ό,που με καλούν πηγαίνω”» την οποία πάλι δεν θα σχολιάσω .
Εξάλλου η μέθοδος της «γλάστρας» εξασφαλίζει σε κάθε περίπτωση μια κάποια δημοσιότητα.
Δεν θα δώσω σημασία στην άποψη σου( για την οποία σε βλέπω πολύ σίγουρο και μπράβο σου) για τα social media μιας και παραδέχτηκες σαφώς ότι δεν ήξερες τον λόγο της πρόσκληση σου.
Δεν θα δώσω σημασία στην πρόθεση σου να μην εκπροσωπήσεις κανέναν εκτός από τον εαυτό σου σε αυτήν την συνάντηση.
Φαντάζομαι ότι για σένα μια συζήτηση με την Υπ Εξ μπορεί να είναι και κάτι σαν πρωινός καφές με ένα φίλο ή μια φίλη που είχες να δεις χρόνια.
Πάντως μ άρεσε που μπορεί να έθετες και εσύ κανένα θέμα συζήτησης μαζί της , όπως λες και στο βίντεο( μην παίρνεις τόσα κοντινά γιατί δεν είναι αισθητικά σωστό) στο μπλογκ σου.
Θα δώσω όμως σημασία στην δημόσια ομολογία σου ότι :»Δεν θέλω να είμαι Χατζηνικολάου – θέλω να είμαι μπλογκερ»
την οποία και βρίσκω ιδιαίτερα σημαντική και πολύ ενδιαφέρουσα από επιστημονικής άποψης
Καλημέρα και πάλι
Καλημέρα Κωνσταντίνα

Είχα καιρό είναι αλήθεια να περάσω από το σπίτι σου ( εδώ στο δικό μου και δεν πατάω συχνά) και έπεσα πάνω σε αυτήν την κουβέντα και ανταριάστηκα.
Συγνώμη για το ύφος μου αλλά ξέρεις τον παλιοχαρακτήρα μου και την κακία που με βγαίνει ώρες ώρες
Ειδικά όταν διαβάζω τοποθετήσεις με στυλ 40 και βάλε καρδιναλίων.
Το κρύο μπανάκι επιβάλλεται δις ημερησίως .
Τονώνει την επιδερμίδα και επαναφέρει τις ορμόνες στην θέση τους.
Απριλίου 20th, 2008 at 17:14
Καπετάνιε όπως σημείωσα και στο σχετικό θέμα στο blog του Τσιμιτάκη:
και μετά από κάποια σημεία που συμφώνησα με τον elika συνεχίζω:
Ο καθένας από εκεί και μετά κρίνει ο ίδιος αν ήταν σκόπιμο να είναι καχύποπτος και πονηρεμένος όποιος προσκλήθηκε. Δεν αποκλείω να έχει δίκιο ο Νίκος και η δική του στάση και όσων βρήκαν θετική αυτή την κίνηση να είναι πιο υγιής, αλλά ο καιρός θα δείξει, εδώ θάμαστε, δεν χανόμαστε
Απριλίου 20th, 2008 at 20:14
Κωνσταντίνα
ο καιρός έδειξε
Το μόνο που έμεινε (και ήταν, σχεδόν, ο μοναδικός στόχος απ ότι φάνηκε) απ αυτήν την συνάντηση ήταν η προμελετημένη απάντηση περί Νέας Μακεδονίας δοκιμάζοντας τα αντανακλαστικά του Έλληνα πολίτη.
Άρχισαν και οι μπλογκερς να βρίσκουν-παίζουν-κατακτούν ( με την απαραίτητη «έξωθεν βοήθεια») κομμάτι του χώρου της ενημέρωσης, μπλογκερς απ τους οποίους και «διέρρευσε» η «αποκλειστική είδηση» με τον γνωστό μπλογκεράδικο τρόπο.
Να περάσεις ένα καλό Πάσχα .
Απριλίου 20th, 2008 at 20:31
Κάπτεν αν ήταν αυτός ο στόχος θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που δεν βρέθηκα σε αυτή τη συνάντηση αν και συμφωνώ με το όνομα Νέα Μακεδονία, που είναι άλλη συζήτηση, αλλά διότι δεν γίνεται από τη μία να καταδικάζω ότι διοχετεύονται ανιχνευτικά μέσω του τύπου φημολογίες περί μπλογκονόμου και άθελα μου να βρεθώ να παίζω τον ίδιο ρόλο με ανάλογες ειδήσεις. Η κυβέρνηση επιτέλους ας αναλάβει το πολιτικό κόστος κάποιων επιλογών. Δεν μπορεί να θέλει πάντα και την πίτα ολόκληρη και το σκύλο χορτάτο.
Απριλίου 21st, 2008 at 11:56
Το στενάχωρο είναι πως αποδεικνύεται ακόμα μία φορά πως στην Ελλάδα, σε αντίθεση με χώρες του εξωτερικού, είμαστε έτοιμοι για προσωπική κολακεία (μην μου πείετε πως δεν είναι κολακεία μία συνάντηση με την ΥΠΕΞ) εγκαταλείπονται όλα αυτά που πρεσβεύουν blog σαν τα δικά μας. Τον αντικειμενικό σχολιασμό και την κριτική χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα. Το επόμενο στάδιο θα είναι να μπουν και bloggers στο pay-roll των Υπουργείων, αν δεν είναι ήδη κάποια..
Απριλίου 21st, 2008 at 13:11
ταχυδρόμος μα την αλήθεια με έχουν κουράσει τόσο πολύ όλα αυτά που σκέφτομαι ότι θα το γυρίσω στον καλαματιανό. Θα αρχίσω να τα βλέπω ως φαιδρά. Διότι έτσι και προσπαθείς να τα πάρεις όλα σοβαρά την έβαψες. Κάτι ξέρει ο πιτσιρίκος…
Σεπτεμβρίου 8th, 2008 at 19:21
«Στρατηγικά ορυκτά» στην Ελλάδα. Ουράνιο, Χρυσός, Πετρέλαιο…
Τον Φεβρουάριο του 1998 έφτασε στην δημοσιότητα έρευνα που αφορούσε την μεγαλύτερη συγκέντρωση ραδονίου στον Ελληνικό χώρο και συγκεκριμένα στο χωριό Νεράιδα Θεσπρωτίας.Η μέτρηση ήταν 9550 μπεκερέλ ανά τετραγωνικό μέτρο και με όριο επιφυλακής τα 150! Παρόμοιες υψηλές μετρήσεις είχαμε και στις περιοχές Σερρών, Θεσσαλονίκης, Μυκόνου, Καβάλας, Ικαρίας, Λέσβου, Φθιώτιδα, Λουτράκι, Νιγρίτα, Σουρωτή (1), κλπ. Το ραδόνιο είναι φυσικό ραδιενεργό στοιχείο και για όσους γνωρίζουν, αποτελεί ένδειξη για την ύπαρξη στο υπέδαφος των άνω τουλάχιστον περιοχών ΟΥΡΑΝΙΟΥ. Στο όρος Παγγαίο στην Καβάλα επίσης υπάρχει ήδη έντονο ενδιαφέρον από ξένο επενδυτή για την εξόρυξη των τεράστιων κοιτασμάτων χρυσού.
.. Στην Ολυμπιάδα Χαλκιδικής ήδη έχει ξεκινήσει η εκμετάλλευση του εκεί υπεδάφους από την TVX Gold του George Soros, η οποία περιέχει αρκετό χρυσό, αλλά και ουράνιο!!!.
.. Μία απόρρητη έκθεση που ήρθε στο φως με δημοσίευμα της εφημερίδας ‘Επενδυτής’ στις 23/2/96, αναφέρει για τα αποτελέσματα των μετρήσεων του ΙΓΜΕ (Ίδρυμα Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών). Γύρω στο ποσό των 100 τρισεκατομμυρίων δραχμών εκτιμάται η αξία των κοιτασμάτων ουρανίου και άλλων σπανίων μετάλλων για δορυφόρους και πυραύλους.
Το κείμενο της έρευνας υπογράφεται από επτά διακεκριμένους Έλληνες επιστήμονες και κάνει λόγο για κοίτασμα ουρανίου που περιέχει 300 εκατομμύρια τόνους με συμπύκνωμα ουρανίου 16%, καθώς και σπάνια άλλα ορυκτά όπως ρουτίλιο, λουτέσιο και λανθάνιο, που έχουν εξαιρετικά ειδικές χρήσεις στην κατασκευή πυραυλικών συστημάτων.Αναφέρεται ΜΟΝΟΝ για την περιοχή του όρους Σύμβολο του νομού Καβάλας και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα ουρανίου ΔΙΕΘΝΩΣ. Η αξία του εμπλουτισμένου ουρανίου 235 στην διεθνή αγορά (1998) είναι 20.000 δολάρια το γραμμάριο.
.. O κοσμήτορας της πολυτεχνικής σχολής και πρόεδρος του τμήματος χημικών μηχανικών Βασίλειος Παπαγεωργίου, πραγματοποίησε διάλεξη με θέμα ‘Η Βαριά βιομηχανία στην Ελλάδα’, η οποία είχε να κάνει με τα αποτελέσματα και της δικής του έρευνας 30 ετών. Εντυπωσιακό ήταν το ότι σε όλα τα σημεία η έρευνά αυτή συμφώνησε με τα αποτελέσματα παλαιοτέρας αντίστοιχης έρευνας της δεκαετίας του 1940 που τυχαία είχε φτάσει στα χέρια του. Ο εν λόγω καθηγητής αναρωτιέται πως είναι δυνατόν η Ελλάδα να μην έχει αυτή τη στιγμή ήδη στημένη βαριά βιομηχανία την στιγμή που διαθέτει όχι μόνον ΟΛΕΣ τις απαραίτητες πρώτες ύλες (στρατηγικά ορυκτά) και μάλιστα σε αφθονία, αλλά και για ορισμένα από αυτά, είναι η ΜΟΝΑΔΙΚΗ παραγωγός χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Και συγκεκριμένα: Λιγνίτης: Ως ορυκτό για την παραγωγή ενέργειας από την καύση του με λιγοστή μόλυνση του περιβάλλοντος. Η Ελλάδα διαθέτει τόσο πολύ λιγνίτη, που εάν τον εκμεταλλευόταν από νωρίς, θα είχε γλιτώσει πολλά δισεκατομμύρια από την εισαγωγή πετρελαίου. Αλουμίνιο: Εδώ και μερικά χρόνια η Γαλλία ελάττωσε την παραγωγή της σε αλουμίνιο και η Ελλάδα πλέον είναι πρώτη στην Ευρώπη σε παραγωγή του αλουμινίου, με χιλιάδες εφαρμογές. Βωξίτης. Η Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη βωξιτοπαραγωγός χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.Ο βωξίτης χρησιμοποιείται και στην κατασκευή αεροσκαφών, ηλεκτρικών συσκευών, μεταλλικών κατασκευών και αλλού. Μαγγάνιο. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση που περιέχει στο υπέδαφός της κοιτάσματα μαγγανίου. Τα κυριότερα κοιτάσματα έχουν εντοπισθεί στο νομό Δράμας. Νικέλιο. Και για αυτό το στρατηγικό ορυκτό όπως ανέφερε ο κύριος Παπαγεωργίου,η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ενώσεως με σημαντικά κοιτάσματα νικελίου στο υπέδαφός της. Υπάρχει ένα συγκρότημα παραγωγής νικελίου, του μεγαλύτερου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά εξάγεται στο εξωτερικό όπως και όλα σχεδόν τα υπόλοιπα όσα εξορύσσονται. Σμηκτίτες. Η Ελλάδα είναι η δεύτερη χώρα στον κόσμο μετά τις Ηνωμένες Πολιτείες στην εξόρυξη σμηκτιτών, οι οποίοι έχουν μεγάλο εύρος εφαρμογών, όπως η διάθεση αποβλήτων, τα φάρμακα, τα καλλυντικά και άλλα. Μαγνήσιο. Ο μαγνησίτης που εξάγει η χώρα μας, καλύπτει το 46% της συνολικής παραγωγής της Δυτικής Ευρώπης. Χρωμίτης. Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης που περιέχει στο υπέδαφός της σημαντικά εκμεταλλεύσιμα κοιτάσματα χρωμίτη.Τα σημαντικότερα κοιτάσματα βρίσκονται στο Μπούρινο Κοζάνης και χρησιμοποιούνται κυρίως για την παραγωγή ανοξείδωτου χάλυβα. Ουράνιο. Όπως έχει αναφερθεί ήδη, τα ουρανιούχα μεταλλεύματα έχουν εντοπισθεί στην Κεντρική Μακεδονία και στην Θράκη.
.. Το τεύχος της 28ης Απριλίου 1999 της εφημερίδας ‘Αθηναϊκή’ είχε ως τίτλο ‘Θησαυροφυλάκιο η Βόρεια Ελλάδα’ και αναφερόταν σε αυτό ακριβώς το θέμα. Η Θράκη λοιπόν είναι ένας στρατηγικός κόμβος, διότι εκτός των πλουσίων κοιτασμάτων ουρανίου, χρυσού και πετρελαίου, επιπλέον από εκεί πρόκειται να περάσει στο μέλλον και ο αγωγός φυσικού αερίου και πετρελαίου ‘Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης’ Αγωγός μεταφοράς καυσίμων από Κασπία προς τη δύση. ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ: Υπάρχει άφθονο στο Αιγαίο. Στην ίδια διάλεξη για τα στρατηγικά ορυκτά του κυρίου Παπαγεωργίου έγινε εκτενής λόγος για τα πετρέλαια στο Αιγαίο. Καμία κυβέρνηση δεν είχε μέχρι τώρα το θάρρος να παραδεχθεί την ύπαρξη πλουσιότατων κοιτασμάτων πετρελαίου στο Αιγαίο και ότι το παιχνίδι με την Τουρκία στην ουσία εκεί παίζεται.Υπάρχουν εδάφια του αρχαίου ιστορικού Ηροδότου στα οποία γίνεται λόγος για την ‘εύφλεκτη πίσσα’.Είναι ακόμη γεγονός γνωστό ότι οι Γερμανοί επί κατοχής είχαν ήδη χαρτογραφήσει όλη την Ελλάδα, αφού άμεσα τους ενδιέφεραν και τότε οι όποιες πηγές ενέργειας για την στρατιωτική τους μηχανή. Με την πτώση του Χίτλερ, οι σχετικοί χάρτες και πληροφορίες έφτασαν και στα χέρια των Αμερικανών της εποχής.Τα τελευταία χρόνια και με την βοήθεια ειδικών δορυφορικών φωτογραφήσεων είναι γεγονός ότι ήδη υπάρχουν ασφαλή στοιχεία για την ύπαρξη πλουσίων πετρελαϊκών κοιτασμάτων στο Αιγαίο.Ο πρώην πρεσβευτής της Αμερικής στην Ελλάδα Nicholas Burns σε ζωντανή εκπομπή στο κανάλι MEGA είχε κι αυτός επισήμως παραδεχθεί ότι υπάρχει όντως πετρέλαιο στο Αιγαίο και ότι αυτό ουσιαστικά δημιουργεί την ένταση μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας. Σύμφωνα με αποτελέσματα ερευνών που στηρίχτηκαν σε δορυφορικούς χάρτες είναι πλέον γεγονός αναμφισβήτητο ότι:
Τα πλουσιότερα κοιτάσματα πετρελαίου στον Ελληνικό χώρο υπάρχουν ανατολικά της νήσου Θάσου, στον Θερμαϊκό Κόλπο, στην περιοχή των Δωδεκανήσων και συγκεκριμένα στην περιοχή κοντά στα Ίμια, στην Ζάκυνθο και στην Φλώρινα.
.. Επίσημη δήλωση του καθηγητή πυρηνικής φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης κυρίου Παπαστεφάνου, αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:
‘Από παλιά διέβλεπα ότι, όπως και στην υπόθεση των κοιτασμάτων πετρελαίου στο Αιγαίο,έτσι και στην υπόθεση του ουρανίου, ίσως να μην δόθηκαν ποτέ στις ελληνικές κυβερνήσεις τα πλήρη αποτελέσματα των γεωλογικών ερευνών που έκαναν στην Δράμα και τη Θράκη οι Αμερικανοί ερευνητές…’ Ένα εύλογο ερώτημα είναι το γιατί η Ελλάδα να έχει πετρέλαιο και σημαντικά ορυκτά σε τέτοιες ποσότητες. Σε αυτό απαντούν οι γεωλόγοι λέγοντας τα εξής.Όσον αφορά το πετρέλαιο είναι γνωστό στους γεωλόγους ότι ολόκληρο σχεδόν το σημερινό Αιγαίο Πέλαγος ήταν κάποτε μία απέραντη πεδιάδα με πλούσια βλάστηση η οποία στην πορεία κατεποντίσθη για να δημιουργήσει μετά από χιλιάδες χρόνια το σημερινό Αιγαίο Πέλαγος. Οι υδρογονάνθρακες των δασών έγιναν πετρέλαιο.Όσον αφορά τα σπάνια μέταλλα, εξηγείται εύκολα κι αυτό την στιγμή που ως γνωστόν καθώς η τεκτονική πλάκα της Αφρικής υποχωρεί κάτω από αυτήν της Ευρώπης, δημιουργεί μεταξύ άλλων και κατάλληλες προϋποθέσεις δημιουργίας τέτοιου είδους μεταλλευμάτων.Υπάρχουν βάσιμες υποψίες και για άλλα ‘περίεργα’ και πανάκριβα συστατικά στο υπέδαφός μας, όπως το ΟΣΜΙΟ, ο κόκκινος υδράργυρος κ.ά. για τα οποία η έρευνα συνεχίζεται.
.. Κλείνοντας το θέμα των πετρελαίων στο Αιγαίο, παραθέτω τον καταμερισμό των χώρων ευθύνης των πετρελαϊκών καρτέλ ανά την Ελλάδα, όπως έχουν συμφωνηθεί από το 1975: α’) Ανατολικά της Θάσου (OXYDENTAL, του τεξανού Α.Χάμμερ),
β’) Κρητικό Πέλαγος, μεταξύ Κάσου και Κρήτης (CHEVRON, συμφερόντων Ροκφέλλερ),
γ’) Κατάκωλλο Ζακύνθου (ESSO, επίσης του Ροκφέλλερ),
δ’) Επανομή – Σιθωνία – Θερμαϊκός (αμερικανική TEXACO και αγγλοολλανδική SHELL).
.. Το ζήτημα είναι ανεξάντλητο και τα στοιχεία που παρέθεσα ενδεικτικά και προκύπτουν από επίσημες Κρατικές εκθέσεις και πορίσματα ερευνών, άρθρα έγκριτων εφημερίδων και διατριβές καθηγητών Πανεπιστημίου.Το μέγα ερώτημα που προκύπτει βεβαίως είναι: Γιατί δεν γίνεται καμία προσπάθεια εκμετάλλευσης όλου αυτού του ορυκτού πλούτου που βρίσκεται στο υπέδαφος πολλών περιοχών της Ελλάδας; Η χώρα που ξόδεψε τόσα τρισεκατομμύρια για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων δεν δικαιολογείται πλέον να υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητοι πόροι για την εκμετάλλευση αυτού του πλούτου
Σεπτεμβρίου 8th, 2008 at 19:22
για να μην μας κοροϊδευουν ολοι αυτοι που ταχα νοιαζονται για εμας…
αισχος!!!!!!