Η εκδήλωση στην Καβάλα για το blogging
Written by coolplatanos on Μαρτίου 23, 2008 – 08:06 -
Στιγμιότυπο από την εκδήλωση στην Καβάλα
Τη φωτογραφία την έβαλα σήμερα με την 7η ανανέωση και την πήρα από τη σελίδα του Γιάννη Καρακατσάνη Χ-Blog.
Ολα ωραία και καλά στην εκδήλωση για την εμπειρία του blogging από το Σύνδεσμο Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών στην Καβάλα, το στραβό θα το πω στο τέλος. Ανοίχθηκε και blog για συμμετοχή με σχόλια και όσων δεν ήταν παρόντες και παρακολουθούσαν την εκδήλωση μέσω του διαδικτύου.
Υπήρχε κατά διαστήματα πρόβλημα με τον ήχο, που ενώ ήταν πολύ καθαρός ήταν συνάμα και πολύ χαμηλός. Είχα βάλει τέρμα την ένταση, αλλά δεν κατάφερνα ορισμένες στιγμές να ακούω τι λεγόταν. Την εισήγηση του Πάνου του Ζέρβα κατάφερα και την άκουσα αρκετά καθαρά, ενώ υπήρχε και στη σελίδα του και μπόρεσα να τη διαβάσω για να καταλάβω καλύτερα κάποια σημεία που έχασα.
Αυτά που είπε η Κωσταντίνα – Ψιλικατζού σαν εισήγηση δεν κατάφερα να τα ακούσω, αλλά άκουσα μία δύο ουσιαστικές παρεμβάσεις της που συμμάζεψαν την συζήτηση από το άπλωμα εκτός θέματος.
Στην κουβέντα συμμετείχε και ο cpil μέσω skype, στον οποίο μάλιστα έγινε πρόταση να προβληθούν στην Καβάλα τα φιλμάκια που έχουν γυριστεί με αφορμή κείμενα από τα blogs.
Στη συνέχεια ζήτησε να παρέμβει και ο Ζαφείρης Καραμπάσης που έχει κάνει την έρευνα για τους ελληνόφωνους bloggers και στην οποία έγινε αναφορά στη διάρκεια της συζήτησης, ενώ ζωντανά στο κοινό της εκδήλωσης συμμετείχε ο Αστέρης ο Μασούρας, και ο Argos και κάποιοι ακόμα που δεν συγκράτησα.
Ενδιαφέρον είχε η αναφορά στον ωριμότερο… blogger που ήταν μέσα στο κοινό της εκδήλωσης. Ωριμότερος και από μένα
Μάλιστα μίλησε για λίγο και υπερασπίστηκε την ανωνυμία που του δίνει τη δυνατότητα να εκφράζεται μέσα από το blog του χωρίς να αντιμετωπίζει πιθανόν περιπαιχτικά σχόλια από τους συμπατριώτες του για τις λογοτεχνικές του απόπειρες…
Κακά τα ψέμματα τελικά, σε μία Ελλάδα πολύ συντηρητική ακόμα, βυθισμένη σε μιζέρια και μικροψυχία η ανωνυμία πράγματι για κάποιους είναι σωτήρια. Και εδώ θα αναφερθώ στο αρνητικό κλου της εκδήλωσης. Κλείνοντας και με αφορμή το γεγονός της αναφοράς σε κάποια βιβλία που είπε η υπεύθυνη της εκδήλωσης ότι υπήρχαν, ο Πάνος και η Κωσταντίνα είπαν ότι συμμετείχαν αφιλοκερδώς στην εκδήλωση και τότε η Κωσταντίνα δέχθηκε λεκτική επίθεση από μία κυρία, η οποία την κατηγόρησε ότι «έβγαλε βιβλίο ενώ είναι αμόρφωτη και κακομοίρα».
Δεν άκουσα πλήρως όλη τη φράση γιατί πάλι είχε χαμηλώσει ο ήχος, αλλά άκουσα αυτούς τους δύο χαρακτηρισμούς και την Κωσταντίνα να απαντά: «Εντάξει είμαι αμόρφωτη και κακομοίρα.» Αχ! Καημένη Κωσταντίνα τι τραβάς! Σε καταλαβαίνω γιατί έκλεισες το blog.
Ακόμα και εάν η Ψιλικατζού ήταν παντελώς αγράμματη, αν είχε κάτι σημαντικό να πει που θα αφορούσε θέματα που απασχολούν την κοινωνία και θα ενδιέφερε τον κόσμο να το διαβάσει, θα είχε κάθε δικαίωμα – και υποχρέωση ίσως – να εκδώσει βιβλίο.
Εχουν υπάρξει αγράμματοι άνθρωποι που έχουν γράψει πολύ σπουδαία πράγματα. Με τη λογική της εν λόγω κυρίας ο αγράμματος Μακρυγιάννης δεν θα έπρεπε να είχε τολμήσει να γράψει ούτε μία λέξη. Δεν συγκρίνω σίγουρα το έργο της Ψιλικατζούς με το έργο του Μακρυγιάννη. Οπως όμως είχε πει κάποτε η συγγραφέας Μάρω Βαμβουνάκη όταν την είχαν ρωτήσει γιατί γράφει το είδος της λογοτεχνίας του σαλονιού, δεν γίνεται να είναι όλοι Τολστόη ή Ντοστογιέφσκι, διότι εξαρτάται και σε ποιο περιβάλλον ζουν και ποιες είναι οι ιστορικές τους εμπειρίες.
Η εποχή της Βαμβουνάκη, της Εύας Ομηρόλη, της Ψιλικατζούς και των νεότερων ανθρώπων που γράφουν είναι αυτή που είναι και ο χώρος τον οποίο θα εκφράσουν θα είναι ο χώρος τους, αυτός που γνωρίζουν καλά. Δεν ασχολήθηκε με συγγραφή βιβλίου πυρηνικής φυσικής ή φιλολογικής μελέτης η Ψιλικατζού για να κατηγορείται ότι δεν είχε δικαίωμα να εκδώσει βιβλίο. Η κοπέλα μίλησε για τις εμπειρίες της και για ένα κοινωνικό πρόβλημα που, κακά τα ψέμματα, απασχολεί αρκετά νέα ζευγάρια.
Επίσης με την ίδια λογική της κυρίας θα έπρεπε να πετάξουμε στα σκουπίδια κάθε δημοτικό μας τραγούδι αφού είναι δημιούργημα αγράμματων ανθρώπων. Το δημοτικό τραγούδι θα μου πείτε έχει περάσει το κοσκίνισμα της συλλογικότητας.
Θα συμφωνήσω και δεν θα ισχυριστώ ότι η Ψιλικατζού έγραψε ένα έργο λαϊκής τέχνης, αλλά σίγουρα έγραψε ένα βιβλίο που εκφράζει τη γενιά της και την τάξη της, αν όχι συνολικά πάντως σε σημαντικό βαθμό. Αν δεν την έκφραζε απλά δεν θα έβρισκε απήχηση.
Σημασία έχει ότι η κυρία που έκανε την επίθεση στην Ψιλικατζού υποτίμησε όχι την Ψιλικατζού, αλλά τον ίδιο της τον εαυτό. Ηταν σαν να έλεγε πως δικαίωμα στην έκφραση έχουν μόνο όσοι είχαν την ευκαιρία να κάνουν ανώτατες σπουδές, ενώ όλοι οι υπόλοιποι δεν δικαιούνται να ομιλούν.
Εκτός και αν η ίδια είναι μορφωμένη και νιώθει αδικημένη που δεν έχει εκδώσει βιβλίο. Ποιος την εμποδίζει να δοκιμάσει να φτιάξει blog και να πει αυτά που έχει να πει; Ή ποιος την εμποδίζει να ψάξει τρόπους να εκδώσει βιβλίο εάν το θέλει; Αν αυτά που έχει να πει ενδιαφέρουν μεγάλη μερίδα κόσμου καλή της επιτυχία!
Θα μου πείτε ό,τι ενδιαφέρει τον πολύ κόσμο είναι πάντα και αξιόλογο; Οχι, αλλά και ό,τι εκδίδεται από μορφωμένους δεν σημαίνει ότι αφορά τις πραγματικές ανάγκες των ανθρώπων ή εγγυημένη σοφία και γνώση, αλλά μερικές φορές μόνο την ματαιοδοξία και τον ναρκισσιστικό ιδεαλισμό του «συγγραφέα».
Ο καθένας από εμάς ίσως είχε την ατυχία να βρεθεί σε φιλολογικές βραδιές που συχνά χασμουρήθηκε κι αναρωτήθηκε τι στ’ ανάθεμα θέλει να πει ο ποιητής, αν μη τι άλλο με το βιβλίο της Ψιλικατζούς δεν χασμουριέσαι, αλλά γελάς και κλαις συνάμα με την καρδιά σου.
Η αντίδραση της κυρίας πάντως μου θύμισε το γνωστό ανέκδοτο για τη νοοτροπία των Ελλήνων, που αντί να εύχονται να τους χαρίσει η ζωή και η τύχη ό,τι και στον γείτονα εύχονται να του καεί το βίντεο… και όλα του τα υπάρχοντα.
Μερικοί ανάμεσα μας είναι πολύ μικρόψυχοι με τη χαρά και την πρόοδο του συνανθρώπου τους και σκληροί με τα ζόρια του. Αυτοί οι άνθρωποι νομίζω πρώτα και κύρια μισούν τον ίδιο τους τον εαυτό και γι’ αυτό εκφράζονται όπως εκφράζονται προς τους άλλους. Ενας αληθινά μορφωμένος, όπως ο Βασίλης Βασιλικός, ο οποίος έκανε συνέντευξη στην Ψιλικατζού δεν την αντιμετώπισε έτσι, ενώ η κυρία… Παιδιά λέγαμε μία μεγάλη αλήθεια: Οποιος κοροϊδεύει τον άλλον, τον εαυτό του κοροϊδεύει…
update: Γράφουν σχετικά με το θέμα και οι παρόντες στην εκδήλωση Αστέρης Μασούρας και Αgros εδώ και εδώ και επίσης οι zouri, (και στο e-saloni) amarkos, ενώ αναφορά στο ποστ του argos κάνει ο exiled.
update2: Μόλις τώρα είδα ότι έγραψε και η magica, Σοφία, e-rooster. Οσο βρίσκω νέους συνδέσμους από blog που έγραψαν σχετικά με την εκδήλωση συμπληρώνω τη λίστα. Μία διαφορετική οπτική από τον δημιουργό του blog chouvi (Κώστας Χουβαρδάς) που ήταν παρόν και από τη Ροδιά που παρακολούθησε όπως και εγώ την εκδήλωση online. Mία χιουμοριστική εκδοχή από τον darkangel.
update3: Να συμπληρώσουμε πάντως τα θερμά συγχαρητήρια στους διοργανωτές της εκδήλωσης και θαυμάζουμε την υπομονή τους… και μπράβο στην Καβάλα που έχει τόση ζωντάνια όπως διάβασα στο ποστ του Αστέρη του Μασούρα. Το μικρό και χαζό συμβάν – συγκριτικά με την αξία της εκδήλωσης και τη συμμετοχή του κόσμου τοπικά και διαδικτυακά – όπως είπε και η Συμέλα σε σχόλιο σε αυτό το ποστ τελικά είναι παγκόσμιο γνώρισμα, οπότε μην το χρεώσουμε και αυτό στη νοοτροπία μας και μιζεριαστούμε πάλι, όπως έκανα αρχικά εγώ.
update4: Μπούκωσα, συγκινήθηκα με τα σχόλια δύο γυναικών από Καβάλα στο ποστ του argos. Αναφέρομαι στην Κατερίνα Μάλλιου και Ελένη Γαραντούδη. Αυτά που λένε μου θύμισαν παλαιότερη ενασχόληση μου με ανάλογους φορείς και τη μοναξιά που συνοδεύει κάποιους που παλεύουν να ζωντανέψουν τον τόπο τους με ό,τι τρόπο νομίζουν καλύτερο και εισπράττουν και κριτική από όσους τα περιμένουν έτοιμα.
Οταν τους στριμώχνεις και τους λες «Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα» σου λένε «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» και συνεχίζουν ακάθεκτοι την κριτική.
Αλλά κατά πως λέει και ο Σεφέρης «οι μεγάλες πέτρες βουλιάζουν»…, ενώ οι φελλοί επιπλέουν. Αμα είσαι όμως ζωντανός άνθρωπος δεν μπορείς να ησυχάσεις όσες φορές και να απογοητευτείς.
Μπορεί να έχεις επίγνωση πως ό,τι κάνεις το κάνεις πρώτα και κύρια επειδή σου περισσεύει ζωντάνια, ενδιαφέρον και αγάπη για τη ζωή και τους ανθρώπους και όχι σαν «θυσία», αλλά δεν παύει να νιώθεις συχνά μοναχικός στην πορεία σου και να σου βγαίνει ενίοτε παράπονο και πικρία.
update5: Eγραψαν επίσης ο Γιάννης Καρακατσάνης και μία ένσταση για την ενασχόληση με το θέμα από τη Λαπούτα.
UPDATE6: Oσα λέει o οραματιστής της εκδήλωσης Κώστας Δεμερτζίδης. Η χιουμοριστική και κρανιασμένη, δικαίως, εκδοχή του kaltsovrakou. Ενα ποστ αρκετά ψύχραιμο που βάζει κάποια πράγματα στη θέση τους και στις σωστές τους διαστάσεις από τον Στέφανο στο thelonapo.
UPDATE7 (σε ελληνικά, ανανέωση 7η) 14/9/09) Είδα ότι ο σύνδεσμος προς τη σελίδα του κυρίου Κώστα Δεμερτζίδη δεν λειτουργεί πλέον και χρειάζεται να είσαι μέλος του ιστολογίου για να το δεις. Το έχει μετατρέψει σε κλειστό ιστολόγιο δηλαδή.
Tags: blogging, Καβάλα, Online εκδήλωση
Posted in oraelladas, Διαδίκτυο, Επικαιρότητα | 49 Comments »














Μαρτίου 23rd, 2008 at 08:42
Καλημέρα από Καβάλα!
Ευχαριστούμε για την υποστήριξη.
Το θέμα που δημιουργήθηκε στο τέλος, δεν πρέπει να του δίνουμε πολύ σημασία – συμβαίνουν αυτά! Μήπως δεν τα βλέπουμε όλη την ώρα στα μπλογκ;
Μαρτίου 23rd, 2008 at 08:45
Καλημέρα Πάνο! Το ξημερώσατε πίνοντας τσίπουρα; Του δίνω σημασία του θέματος διότι είναι χαρακτηριστική ελληνική νοοτροπία που να πάρει και να σηκώσει!
Μαρτίου 23rd, 2008 at 08:58
Τα τσίπουρα κράτησαν ως τις 2.30, αλλά εγώ είμαι πάντα πρωινός τύπος… οι άλλοι κοιμούνται του καλού καιρού…
Μαρτίου 23rd, 2008 at 09:38
Ηταν μια πολυ ωραια εκδηλωση.τεχνικα δεν ειχα κανενα προβλημα και μπορεσα να τους παρακολουθησω ανετα.Μπραβο στα παιδια και στους διοργανωτες.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 09:41
Ησουν περισσότερο τυχερός μάλλον
διότι εγώ μερικές φορές δεν κατάφερνα να ακούω καθόλου τι λέγανε, αλλά παρόλα αυτά επέμεινα και σε γενικές γραμμές άκουσα περίπου τι ειπώθηκε. Αν την είχα ακούσει όλη άνετα θα είχα όμως καλύτερη εικόνα, αλλά οκ, αυτές είναι όλες πρώτες προσπάθειες και είναι λογικό να έχουν τεχνικές δυσκολίες και να μην είναι όλα τέλεια.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 12:10
Δε κατάφερα να την ακούσω online
η «κυρία» που επιτέθηκε στην Κωνσταντίνα με αυτό τον τρόπο φαντάζομαι πως είναι κάτοικος του δήθεν «μικρού παρισιού» με όλα όσα σημαίνει αυτό
Μαρτίου 23rd, 2008 at 12:20
“έβγαλε βιβλίο ενώ είναι αμόρφωτη και κακομοίρα”.
‘νταξ’ μωρέ ας έβγαζε η άλλη η μορφωμένη και καλομοίρα (συμπτωματικόν?) 10 βιβλία
Απίστευτα συμπλεγματική προσωπικότητα η κυρία μα τον Ήφαιστον τον κούτσαβλον.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 12:36
Η ψιλικατζού μας συστήθηκε ως μια φτωχή πλην τίμια αγράμματη που ο καλός θεούλης την βοήθησε να γράψει ένα βιβλίο. Μέχρι εδώ όλα καλά. Όταν όμως υποτιμάς το ακροατήριο και με πρόσχημα τα blogs και την ελευθερία του λόγου στο διαδίκτυο διαφημίζεις το βιβλίο σου ξεπερνάς κάποια όρια. Η αντίδραση στην κοροϊδία είναι ελληνική νοοτροπία γιατί μερικά πράγματα είναι πολύ χοντρά για να τα καταπιείς. Αν κάποιοι θίχτηκαν από τα λόγια σημαίνει ότι είναι συνένοχοι στην εκμετάλλευση του μέσου για απόκτηση χρημάτων. Τότε λοιπόν μην εκμεταλλεύεστε την δημοκρατία των blogs για ιδίο όφελος και βγάζετε μέσα από αυτό την ανυπαρξία σας. Τέλος στην κοροϊδία. Πουλήστε το American dream αλλού.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:00
ananiades η ψιλικατζού έχει κάθε δικαίωμα να διαφημίσει το βιβλίο της όπως θα έκανε και κάθε άνθρωπος που έβγαλε ένα βιβλίο. Πρώτον δεν νομίζω ότι συστήθηκε ως φτωχή πλην τίμια αγράμματη. Από όσο κατάφερα να ακούσω είπε ότι πριν δεν είχε σχέση με το γράψιμο. Δεύτερον δεν υποτίμησε κανένα ακροατήριο. Αν ένιωθες ότι σε υποτιμά να πας να την ακούσεις, δεν είχες παρά να μην πας πολύ απλά. Αρα αφού πήγες σημαίνει ότι δεν σε υποτιμούσε αρχικά, αλλά ένιωσες μετά να σε υποτιμά επειδή υπήρχε και το βιβλίο της, πράγμα απόλυτα φυσιολογικό για κάθε δημιουργό που θα συμμετέχει σε μία εκδήλωση. Πολύ περισσότερο μία εκδήλωση για το blogging που έγινε αφορμή να γράψει το βιβλίο της η Ψιλικατζού.
Μετά λες:
Θα έλεγα πώς είναι ελληνική κουτοπονηριά και όχι αντίδραση στην κοροϊδια. Διότι μόνο κάποιος κουτοπόνηρος θα σκεφτόταν ότι η Ψιλικατζού ήρθε στην Καβάλα μόνο για να πουλήσει το βιβλίο της. Ηρθε για την εκδήλωση αφού την καλέσανε ΚΑΙ για να πουλήσει το βιβλίο της.
Αν κάποιος πιστεύει και πλασάρει το American dream μάλλον είσαι εσύ με την ανεδαφική αντίληψη που έχεις για τη δημοκρατία των blogs. Λες ξαφνικά η google, το wordpress και οι άλλες πλατφόρμες να έχουν τόση μεγάλη σκασίλα για την δημοκρατία και τη δική σου και τη δική μου έκφραση ή μήπως στοχεύουν επίσης να βγάζουν χρήματα μέσα από την παροχή αυτού του εργαλείου; Και δεν κατάλαβα γιατί εγώ να είμαι ονειροπαρμένη και να το χάψω αυτό το American dream και να μην βγάλω αν μπορώ επίσης χρήματα στο βαθμό που δεν θα μου αφαιρέσει από την ελευθερία μου να γράφω αυτά που θέλω; Μήπως η Ψιλικατζού είχε διαφήμιση στο blog της όπως εγώ που απευθύνεται η μπηχτή; Οχι, δεν είχε αν τυγχάνει να το έχεις δει. Μήπως η Ψιλικατζού έπαψε να γράφει όπως έγραφε και πριν βγάλει το βιβλίο; Οχι, παρέμενε ίδια, αλλά άλλαξαν άλλοι απέναντί της μετά την επιτυχία της και άρχισαν να την κρίνουν πικρόχολα και κουτοπόνηρα όπως εσύ τώρα. Κουτοπόνηρα διότι από τη μία ονειροβατείς περί χαρισμένης δημοκρατίας και από την άλλη κόπτεσαι που κάποιος καταφέρνει να κάνει κάτι επιτυχημένο. Ιδού η Ρόδος, ιδού και το πήδημα. Ανοιξε blog, γράψε, γίνε επιτυχημένη αν νομίζεις ότι είναι εύκολη η δημοκρατία των blogs και δειξε μας εσύ την αγνή τους λειτουργία που εμείς οι πονηροί δεν την υπηρετούμε.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:04
Τέλος αν βγάζουμε μέσα από αυτό την ανυπαρξία μας δεν ξέρω πως και κατάφερες εσύ να βρεις τούτη την ανύπαρκη σελίδα και να ακούσεις την ανύπαρκτη Ψιλικατζού. Μήπως σε ενοχλεί η δική σου ανυπαρξία; Η δική σου δειλία να βγεις και να εκτεθείς δημόσια όπως είχε την τόλμη να το κάνει η Ψιλικατζού;
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:06
@magica δεν ξέρω τι εννοείς με το μικρό Παρίσι, αλλά δεν έχει σημασία διότι μάλλον κατανοώ…
pølsemannen ναι, μα τον Ηφαιστο!
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:12
Μου αρέσει δε και αυτό που λες:
το οποίο και αν είναι American dream! Θα σου άρεσε να είναι η πτωχή πλην τίμια αγράμματη που τη βοήθησε ο καλός θεούλης. Στον καλό θεούλη ελπίζεις κι εσύ; Αμ δεν αρκεί ο καλός θεούλης, θέλει «συν Αθηνά και χείρα κίνει», κοινώς θέλει στρώσιμο κώλου!
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:17
Και όχι μόνο στρώσιμο κώλου, αλλά και αίμα καρδιάς αγαπητή ανανιάδα. Εχεις αίμα να δώσεις; Μπες στο παιχνίδι! Αν δεν έχεις ο λαός λέει: Απέξω από το χορό πολλά τραγούδια ξέρεις…
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:20
Η εκδήλωση με θέμα το blogging θεωρητικά ασχολείται με τα blogs και όχι με τα βιβλία. Αυτο που δυστυχώς δεν καταλαβαίνετε είναι ότι δεν διαφωνώ με το να γράψεις βιβλίο και να βγάλεις λεφτά, διαφωνώ με τον τρόπο παρουσίασης. Ας μας έλεγαν ότι θα είναι παρουσίαση βιβλίου σχετικά με blogs και όλα θα ήταν μια χαρά. Όσο για την κουτοπονηριά ας την χρεωθούν οι ομιλητές.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:29
Η εκδήλωση ήταν με θέμα τα blog και δεν είδα πουθενά στη διάρκεια της συζήτησης να γίνεται αναφορά στα βιβλία των ομιλητών. Ακουσα μόνο στο τέλος που αναφέρθηκε ότι υπήρχαν και τα βιβλία, αλλά δεν είδα να πιάσανε κανέναν από το λαιμό να αγοράσει. Επειδή έχω πάει σε άπειρες τέτοιες εκδηλώσεις δεν με ξενίζει αυτό και δεν καταλαβαίνω γιατί σε ενόχλησε. Δηλαδή όταν πήγαινα και άκουγα συγγραφείς που είχαν γράψει βιβλία για οποιοδήποτε θέμα θα έπρεπε να θεωρώ απίθανο ότι θα υπάρχουν και τα βιβλία τους; Οταν πας αντίστοιχα να ακούσεις bloggers που έχουν γράψει βιβλία δεν είναι λογικότατο να τα προβάλουν; Πού είναι το περίεργο της ιστορίας; Και λογικό να έρθει σαν ομιλήτρια η Ψιλικατζού και ο Πάνος που έχουν εκδώσει και βιβλίο και όχι εγώ που δεν έχω εκδώσει. Δεν έχω ανταγωνισμό εγώ που είμαι επίσης blogger και έχεις εσύ! Μα την αλήθεια αυτό είναι από τα παλαβά της ελληνικής ψυχολογίας. Και όχι αγαπητή μου την κουτοπονηριά τη χρεώνεσαι ολοκληρωτικά εσύ από μέρους μου, διότι η ζωή με έχει μάθει πως ο τρόπος που εκφραζόμαστε για τους άλλους δείχνει τι είμαστε εμείς οι ίδιοι. Κάποιος άνθρωπος όχι κουτοπόνηρος και καλών προθέσεων δεν θα σκεφτόταν όπως εσύ. Δεν είδα από τα 130 άτομα που ήταν εκεί μέσα παρά ένα μόνο που αντέδρασε έτσι. Ολοι οι άλλοι δηλαδή ήταν χαζοί και εσύ είσαι η ξύπνια που κατάλαβε τους μοχθηρούς σκοπούς των ομιλητών blogger;
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:35
τίποτα δεν είναι ελληνικό χαρακτηριστικό!
παντού ισχύει το θέμα που θίγετε εδώ!!!
όλα αυτά που γράφτηκαν εδώ περί της συμπεριφοράς της κυρίας προς την ψιλικατζού οι σουηδοί το λένε με μια λέξη: jantelagen!
είναι κρίμα που δεν υπάρχει μια και μόνο λέξη στα ελληνικά και που χρειάζεται να γράψεις ολόκληρο κατεβατό για να εξηγήσεις αυτό που είναι η εν λόγω κυρία – ακόμα και οι τύποι σαν τον ananiades:
ΑΦΟΥ ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΦΤΑΣΩ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΣΥ ΚΑΤΑΦΕΡΕΣ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΕΒΑ ΕΣΥ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑ!
προσπάθησα να την παρακολουθήσω κι εγώ την εκδήλωση, από την Στοκχόλμη στην Καβάλα, wow… not bad, μόνο που το σκέφτεσαι – δυστυχώς ο ήχος δεν ευνόησε να τα ακούσω όλα!
αν διαβάζει η Ψηλικατσού τα σχόλια αυτά της δίνω μια ΜΕΓΑΛΗ αγκαλιά συμπαράστασης – ίδια και χειρότερα συναντούσα όταν εγώ είχα εκδώσει βιβλίο… και συναντώ ακόμα και για την συγγραφική μου και για την δημοσιογραφία μου!
αυτά τα λίγα, καλό μας πάσχα, τέτοιο έχουμε εδώ εμείς!
Μαρτίου 23rd, 2008 at 13:37
Μπράβο Συμέλα! Εβαλες τα πράγματα στη θέση τους! Συμβαίνουν δηλαδή και στις καλύτερες οικογένειες; Θενκς για το σχόλιο! Αντε για να μη λέμε ότι όλα τα στραβά τα έχουν οι Ελληνες… Με παρηγόρησες κάπως. Πάσχα τόσο νωρίς; Καθολικό; Προτεσταντικό; Τι έχουν εκεί;
Μαρτίου 23rd, 2008 at 14:17
κάθε πάσχα γίνομαι κι εγώ προτεστάντης και μια με τους σουηδούς το γιορτάζω και μια με του έλληνες.
πάσχα εις διπλούν δηλαδή!
τι να κάνουμε αφού στην γέννα του συμφωνήσαμε όλοι ότι έγινε στις 25 δεκεβρίου ενώ στην ανάστασή του διαφωνούμε παταγωδώς;
Μαρτίου 23rd, 2008 at 14:19
Καλό Πάσχα λοιπόν και καλή διαμαρτυρόμενη ανάσταση!
Μαρτίου 23rd, 2008 at 15:19
Για το τι σημαίνει «jantelagen»:
(σε κάποιο αθλητικό αγγλόφωνο site):
«The term jantelagen is popular here. It means you should never believe you are better than anyone else and reflects a national preference for understatement. There are exceptions, though, and one Swedish newspaper was in boastful mood yesterday….»
και επίσης σε κάποιο Αμερικάνικο blog με… αυτοκριτική:
«Jantelagen, is what I find most interesting. Lagen means law, and from my understanding, it is this sense among everyone not to be too proud or too ahead of the pack. Rather the desire is for everyone to be together. No need for one person to rise proudly from the rest and display it. This I thought stood in stark contrast to what we do in America. We proudly display our awards, our trophies, our achievements….»
Ε, εν Ελλάδι ισχύει το αξίωμα «ισχύς μου η μείωση του ΑΛΛΟΥ».

Polsemannen, ισχύς μας είθε να γίνει ο αυτοσαρκασμός!
Μαρτίου 23rd, 2008 at 15:27
καλησπέρα coolplatanos και σε όλες κι όλους
ο νέος μας δημόσιος λόγος είναι ο λογος των «απλών ψηφοφόρων» «απλών πολιτών» της παρρησίας των ασήμαντων των υφιστάμενων και διάφορα άλλα φαιδρά της γλώσσας των «διοικητών» και των «εκπροσώπων».
Ε! αυτό είναι πράγματι δύσκολο να το συλλάβει κανείς -
είναι αναποδογύρισμα των ρόλων ζωής με τους οποίους γαλουχηθήκαμε – δεν είναι και λίγο.
Απ τη μιά μεριά οι «απο πάνω» συνεχίζουν να παίζουν το βιολί τους, να το παίζουν δάσκαλο-χωροφύλακο-μαρκαδόροι-δικαστές στη αυθόρμητη έκφραση,
κι απ την άλλη οι «από κάτω» χρειάζονται να αναποδογυρίσουν -να αναποδογυρίσουμε -τον ίδιο τους -τον ίδιο μας- τον εαυτό.
Ζωές και ζωές ζούνε και ζούμε τη δια βίου εκπαίδευση, αμέτρητα terabytes πληροφορίας παράγονται για να ποτιζόμαστε με το πολιτισμό του πειθαρχημένου υφιστάμενου,
τι λόγου άνωθεν ιεραρχία θάταν εξ άλλου –
ε! μέσα σ αυτό το πολιτισμό, είναι επαναστατικό να δεχθεί κανείς οτι η αχαλίνωτη σκέψη του διπλανού, του φίλου, δεν είναι πια «ψίθυροι της γειτονιάς» -κατα τα μμε- ούτε λαϊκές φλυαρίες να τις λογοκρίνουμε -κατα τα κόμματα-
αλλά οι ψίθυροι της γειτονιάς, τα λόγια του δρόμου, οι χαρακτηρισμένοι απ΄τον καλλιεργημένο πολιτισμό μας ως ασήμαντοι, συστήνουν το νεο μας δημόσιο λόγο.
Αυτοί που αντιδρούν φωναχτά δεν είναι οι «σοφοί¨από πάνω
οι «άνωθεν» δεν απαξιώνουν φωναχτά. Υπάρχουν θεσμιμένα εργαλεία για να ασκείται ο ελέγχος: τα γραφειοκρατικά μέσα. Οι άνωθεν ουρλιάζουν, ασκούν τρομοκρατία.
Αυτοί που αντιδρούν φωναχτά το ξέρουμε καλά, είναι οι διπλανοί, ομότιμα εμείς.
Τόσες νευρώσεις και ψυχώσεις -μια ζωή καλλιέργεια μέσα στην πειθαρχία-
ε! που μας παίρνει να ξεσπάσουμε άν όχι στους διπλανους.
«ΑΦΟΥ ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΟΛΜΩ ΝΑ ΦΤΑΣΩ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΣΥ ΚΑΤΑΦΕΡΕΣ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΚΑΤΕΒΑ ΕΣΥ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΓΩ ΠΑΡΕΜΕΙΝΑ!»
Μα αν ο ομότιμος δημόσιος λόγος δεν αποδέχεται πάνω και κάτω, τότε, δεν έχει ουτε να τον ανεβάσουμε κανενα ψηλώτερα ούτε και να τον κατεβάσουμε στο πουθενά!
Καλά έκανε και ξέσπασε και η κυρία και οι ομιλητές : Το ξέσπασμά αν κατάλαβα καλά ήταν αυθόρμητο. Το αυθόρμητο λέει πολλά.
Η αδέσμευτη ανεξέλεγκτη γνώμη παράγει το πολιτισμό των ομότιμων.
Μα κυρίως, δεχόμενοι την αυθόρμητη συνομιλία οδηγούμαστε όλοι:
και στον ομοτιμο πια σεβασμό του διπλανού
και στη κατέβασμα των «απο πάνω» σε ομότιμους κι αυτούς.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 15:28
Υ.Γ. συναρπάστηκα και… έψαξα κι άλλο, βρίσκοντας τελικά και την ΑΛΛΗ όψη αυτού του περίεργου ΣκανδιναυΪκού όρου, σε ΛΕΞΙΚΟ, που δείχνει επίσης και την… κακή χρήση του (που συμβαίνει ήδη στη χώρα μας, χειρότερα από όσο στη Σουηδία):
Actually, and unfortunately, the Jante Law is very real. The unwritten, unspoken «law» that you are not supposed to be better than anyone else has a very strong hold in Norway (and maybe the rest of Scandinavia). It is often not seen as a good thing if you are clever, smart, efficient, rich, etc. Even in school, people can be held back if they are moving on faster than the rest of the class.
To me, the Jante Law is based on a misunderstanding of what equality is.
(idea) by yikong (3.7 mon) (print) ? 2 C!s I like it! Sun Aug 12 2001 at 4:00:53
‘The Jante Law’, considered by the Swedes themselves to be Sweden’s true albeit unofficial constitution.
Jante is a village described in Aksel Sandemose’s book En flykting korsar sitt spår (A Refugee Crosses his Footsteps).
It is the unforgiving, ‘cramped’ symbolic hometown in which none can be seen as an individual.
This is the Jante Law:
1. Du skal ikke tro at du *er* noe.
Thou shalt not presume that thou art anyone special.
2. Du skal ikke tro at du er like saa meget som *oss*.
Thou shalt not presume that thou art as good as us.
3. Du skal ikke tro at du er klokere en *oss*.
Thou shalt not presume that thou art any wiser than us.
4. Du skal ikke innbille deg du er bedre enn *oss*.
Thou shalt never indulge in the conceit of imagining that thou art better than us.
5. Du skal ikke tro du vet mere enn *oss*.
Thou shalt not presume that thou art more knowledgeable than us.
6. Du skal ikke tro du er mere enn *oss*.
Thou shalt not presume that thou art more than us.
7. Du skal ikke tro at *du* duger til noe.
Thou shalt not presume that thou art going to amount to anything.
8. Du skal ikke le av *oss*.
Thou shalt not presume that thou canst laugh at us.
9. Du skal ikke tro at noen bryr seg om *deg*.
Thou shalt never imagine that anyone cares about thee.
10. Du skal ikke tro at du kan lære *oss* noe.
Thou shalt not suppose that thou canst teach us anything.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 15:40
@Δήμο και @κουλπλάτανε
This is the proposed ALTERNATIVE to the Jante Law:
1. Thou shalt presume that thou art VERY special. SO is everyone else (even if they dont know it).
2. Thou shalt presume that thou art as good as us, even better perhaps, but this is not important at all, in fact!
3. Thou shalt presume that thou CAN be wiser than all of us, just like we also CAN be wiser than you. SO WHAT?
4. Thou DO NOT NEED to indulge in the conceit of imagining that thou art better than us. It is immaterial. NEVER COMPARE!
5. Thou shalt presume that thou ALTREADY art more knowledgeable than us, SOMETIMES, otherwise… why the hell should we listen to you? (and likewise, the other way round)
6. Thou shalt presume that thou ALREADY art more than us, and we also are ALREADY more than you. Together, we become EVEN MORE!
7. Thou shalt not presume that thou art going to amount to anything. Don’t use arithmetic, nobody is an amount to be measured.
8. Thou shalt presume that thou canst ALWAYS laugh at us, just as we can ALSO, ALWAYS laugh at you, so… beware!
9. Thou shalt never imagine that anyone cares about thee; but i you DO Care for somebody, someone ALREADY cares for you.
10 Thou shalt ALWAYS suppose that thou canst teach us something, just as we ALWAYS suppose that we can equally teach something to you.
Αναρωτιέμαι, σε ποια… παραδεισένια χώρα, ισχύουν όλα αυτά;
Μαρτίου 23rd, 2008 at 15:59
διόρθωση: 9. «but i you» =λάθος. Σωστό = «but IF you»
Μαρτίου 23rd, 2008 at 16:44
Δήμο και Ομαδεόν γράψατε τόσες πολλές εκδοχές και τόσα πολλά που αδυνατώ να σας παρακολουθήσω.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 16:49
Διαβάζοντας λίγο τις πρώτες αναφορές από τα αγγλικά καταλαβαίνω ότι αφορά κάποιον που θέλει να είναι ομογενοποιημένος, να μη διαφέρει με οποιονδήποτε τρόπο, αλλά να εξισώνεται προς τα κάτω. Κάτι σαν χρυσή μετριότητα που δεν θέλει να βλέπει κανέναν να ξεφεύγει από αυτήν. Αλλά αν χρειάζονται τόσα λόγια να εξηγήσουμε μία λέξη βαριέμαι. Μου αρκεί αυτό που είπε η Συμέλα. Και αυτό που κατάλαβα ότι προσπάθησε να πει ο Δήμος είναι ότι το ξέσπασμα της κυρίας είναι μέσα στο πλαίσιο της γενικότερης απελευθέρωσης που φέρνουν τα blog για τις απόψεις όλων. Αρα λογικά η κυρία οφείλει ευγνωμοσύνη στην Ψιλικατζού που την απελευθέρωσε με αφορμή το blogging, αλλά απλά δεν το ξέρει
Oσο για το σε ποια παραδεισένια χώρα ισχύουν αυτά Ομαδεόν, δεν ισχύουν σε καμία. Και καλώς δεν ισχύουν διαφορετικά δεν θα είχαμε λόγο ύπαρξης πια και θα είχαμε πάει ήρεμοι στα θυμαράκια. Η συνέχεια της ζωής στηρίζεται στις ελλείψεις και τις αλληλοσυμπληρώσεις. Αν όλα ήταν τέλεια δεν χρειαζόταν κουβέντα. Αντε κουράστηκα. Πάω να την πέσω. Καλό απόγευμα σε όλους.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 17:03
Με συγχωρείς coolplatanos, ΣΟΒΑΡΑ νομίζουμε ότι η αγανακτισμένη κυρία… απελευθερώθηκε από ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΜΕΝΗ blogger?
Εγώ προσωπικά ΔΕΝ απελευθερώθηκα καθόλου από κανέναν (ιστολόγο). Περάσαμε καλά βέβαια, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.
Αλλά δεν διανοούμαι τέτοιου είδους ταύτιση με το ΙΔΙΟ το μέσο, ώστε να θεωρώ ότι… εκείνοι που με κριτικάρουν πρέπει να είναι ευγνώμονες σε μένα, επειδή «ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΤΟ ΜΕΣΟ».
Είπαμε, ναρκισάκια, εγωϊστές, αλλά… όχι και τόσο (ούτε και νομίζω ότι είναι έτσι η συμπαθής Κωσταντίνα).
Ο κίνδυνος ταύτισης του φορέα με το μέσο όμως, είναι πολύ μεγάλος. Επηρεασμένος κι εγώ στην αρχή καταδίκασα χωρίς σκέψη την κυρία αυτή, βλέποντας όμως τις βαθύτερες πλευρές του θέματος, αναρωτιέμαι (όπως ο Δήμος) μήπως είχε κάποιο δίκιο από τη δική της πλευρά (που δαιμονοποιήθηκε).
Προσωπικά σπαταλώ πολύ χρόνο για επίλυση παρανοήσεων (από άλλους ή από μένα) και υπάρχει άτομο με το οποίο βριζόμασταν σκαιότατα πριν καιρό αλλά… συμφιλιωθήκαμε, βρήκαμε τις παρεξηγήσεις και τις λύσαμε. Επομένως, κάποιος «βιαστικός κριτής» που θα τον καταδίκαζε (πριν καιρό) σήμερα θα ήταν εντελώς εκτός θέματος.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 17:05
προσπάθησα να πω και ξαναλέω πως ναι μέν
αυτα είπα, αλλά και οτι
τίποτε δε χρωστάμε κι ούτε χρωστάγαμε σε κανέναν
κι ουτε μας χρωστάνε
ο καθένας όπως θέλει κι όπως κι όσο μπορεί συμβάλλει
(για ομοτιμία μίλησα)
Μαρτίου 23rd, 2008 at 17:11
Ομαδεόν, Δήμος πολύ διανοητικοποίηση του θέματος και φυσικά δεν θεωρώ ότι απελευθερώθηκε κανείς από κανέναν. Ειρωνεύομαι. Καθένας τραβάει το ζόρι του. Δεν θα κάτσω τώρα να το εξετάσω από πεντακόσιες πάντες. Τα υπόλοιπα όλοι στον ψυχαναλυτή μας
Δεν θα λύσουμε όλα τα θέματα στο blog. Εχουμε και φίλους και όλη την υπόλοιπη ζωή μας. Καλό απόγευμα και πάλι. ΣΗΜΕΙΩΤΕΟΝ ΤΕΛΟΣ ΟΤΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΟΥ ΘΑ ΚΟΠΕΙ ΜΟΛΙΣ ΤΗΝ ΔΩ. Εχουν μπει όροι χρήσης επάνω αν δεν τους είδατε.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 21:42
[...] γράψει e-saloni, amarkos, zouri, coolplatanos και [...]
Μαρτίου 23rd, 2008 at 21:50
Είναι πάγια τακτική της ΣΦΓΤ Καβάλας να υπάρχουν προς πώληση τα βιβλία των παρουσιαζομένων στις εκδηλώσεις. Στην συγκεκριμένη, ακριβώς επειδή ο Πάνος Ζέρβας και η Κωσταντίνα Δελημήτρου δεν ήταν παρουσιαζόμενοι αλλά παρουσιαστές, (το θέμα ήταν το blogging) υπήρχαν όλα τα βιβλία που έχουν βγει από bloggers.
Μαρτίου 23rd, 2008 at 22:10
τι παλεύεις και άρχισες με τα «σημειωτέον» και τις προειδοποιήσεις?
αν νομίζεις πως σου δίνω τέτοιο δικαίωμα, κοψε οτι δε σου παέι κι όπου κι αν θεωρείς οτι παραβιάσα όρους χρήσης
Μαρτίου 23rd, 2008 at 22:43
@DERMES ευχαριστώ για την διευκρίνηση. Το θεωρώ λογικό αυτό που κάνει ο ΣΦΓΤ διότι ο ρόλος του είναι να προωθεί και το βιβλίο και κάτι ανάλογο κάνουν όλοι οι σύλλογοι τέτοιου τύπου και χαίρομαι που λες ότι είχαν βιβλία γενικά που είχαν βγει από bloggers, αν κατάλαβα σωστά, διότι δείχνει ακόμα πιο ξεκάθαρα ότι δεν υπήρχε πρόθεση προβολής των ομιλητών ειδικά.
@dimos dimitriou δεν φημίζομαι για τη δημοκρατικότητά μου, αλλά απλά προειδοποιώ διότι ξέρω πώς εξελίσσονται τέτοιες συζητήσεις και εννοείται ότι θα πέσει ψαλίδι αν εκτραπεί η συζήτηση, αλλά δεν υπάρχει κάτι που να μην μου πάει προς το παρόν
Μαρτίου 23rd, 2008 at 23:08
[...] Για να σκάσει ο κάθε πικραμένος [...]
Μαρτίου 24th, 2008 at 00:16
[...] Η εκδήλωση στην Καβάλα για το blogging [oraelladas.gr] [...]
Μαρτίου 24th, 2008 at 00:46
Ε, ναι Ομαδεόν λογοκρίθηκε αυτό το σχόλιο διότι δεν συνενοούμαστε
Ηταν σαφής αναφορά σε άλλο χρήστη – ο οποίος σημειωτέον δεν ασχολήθηκε μαζί σου εδώ μέσα και νομίζω εξηγήθηκα μαζί σου επαρκώς στη σελίδα σου – και προσπάθεια μεταφοράς διαφορών στη σελίδα μου που δεν το επιτρέπω. Σέβομαι τις ευαισθησίες και τις δικές σου και των άλλων όμως, άρα δεν θα επιτρέψω από εδώ μέσα να υπάρχει οποιαδήποτε σαφής έμμεση ή άμεση αιχμή. Κατά τα άλλα ελεύθερος να σχολιάζεις, αλλά τις εμμονές δεν θα τις υπηρετήσω με κανένα τρόπο όσο και αν σε απογοητεύω ή όσο και αν γίνομαι αντιδημοκρατική. Οχι απλώς αντιδημοκρατική είμαι σε αυτές τις περιπτώσεις, αλλά ΑΥΤΑΡΧΙΚΟΤΑΤΗ! Αν επιχειρήσεις να συνεχίσεις θα σου επιβεβαιώσω 100% και το νόμο του Μέρφυ, διότι στη ζωή εισπράττουμε ό,τι προσδοκούμε νομίζω, ενώ συχνά αρεσκόμαστε να επιβεβαιώνουμε αυτοπραγματούμενες «προφητείες». Μην ανησυχείς λοιπόν και δεν πρόκειται να σε απογοητεύσω ως προς αυτό
Θσ εκπληρώσω τις προσδοκίες σου και τις προφητείες σου για ένα ελεγχόμενο διαδικτυακό λόγο. Οταν κάποιος πάει γυρεύοντας μπάτσους τους βρίσκει
Ενώ όταν τρίβεται στη γκλίτσα του τσοπάνη αυτή δεν θα μείνει για πάντα ακίνητη…
Μαρτίου 24th, 2008 at 10:13
Λυπάμαι Coolplatanos αλλά αυτή τη φορά έκανες ΜΕΓΑΛΟ φάουλ, αν υπονοείς ότι το σχόλιο συνιστούσε «επίθεση».
Το (δεύτερο) σχόλιο ήταν ΑΚΡΩΣ φιλικό και παιγνιδιάρικο.
Είμαι υποχρεωμένος ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ να αφήσω εδώ μία μικρή υποσημείωση, κόσμια και συνετή, που θα εμποδίσω τον αξιόλογο αυτό λογοτέχνη να… παρανοήσει ότι επρόκειτο για επίθεση ή για κριτική. Κι αν θέλει μπορεί να ψάξει το θέμα μόνος του.
Σε περίπτωση,
όμως,
που επανέλθει εκείνος
εκμεταλλευόμενος
τη ΦΟΒΙΑ σου
για να πει άλλ’ αντ’ άλλων
είσαι ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ.
Μαρτίου 24th, 2008 at 11:39
Ομαδεόν πρώτον δεν αναφέρθηκα εγώ σε «επίθεση», αναφέρθηκα σε αιχμή και έμμεση σαφή αναφορά σε άλλο χρήστη και μεταφορά διαφορών στη σελίδα μου.
Η χρήση της λέξης από εσένα είναι μάλλον ενδεικτική τι είχες κατά νου εσύ και όχι εγώ.
Δεύτερον αν απεχθάνομαι ένα πράγμα όπως ακριβώς ο διάβολος το λιβάνι είναι ο ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΣΜΟΣ. ΔΕΝ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΦΟΒΙΑ! Απλά απεχθάνομαι επίσης τις εμμονές τέτοιου τύπου με άλλους ανθρώπους.
Ασχολείσαι διαρκώς με τον Πάνο το Ζέρβα και όσους τύχει να αναφερθούν σε αυτόν και θέλεις ντε και καλά με το ζόρι να προσφέρεις τα φώτα σου περί δημοκρατίας στο διαδίκτυο ή δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο.
Διάολε εγώ θέλω να είμαι αντιδημοκρατική θέλω να φιμώνω τους άλλους. Δικό μου πρόβλημα και γούστο μου και καπέλο μου αν εσύ το βλέπεις έτσι. Ολοι κρινόμαστε εδώ μέσα και ο καθένας θα κρίνει εν καιρώ, δεν βιάζομαι.
Ο Πάνος δεν μου φορτώθηκε στη σελίδα να μου μιλάει για σένα και να με προστατεύσει από την παρουσία σου ή την πιεστική φιλικότητά σου να θέλεις να επιβάλεις ντε και καλά την γνώμη που έχεις εσύ για το διαδίκτυο και την ελευθερία όπως εσύ την αντιλαμβάνεσαι.
Αυτή η βασική διαφορά συμπεριφοράς απέναντι μου σημαίνει ότι για τον Πάνο παραμένει ανοιχτό το δικαίωμα για σχολιασμό στη σελίδα μου, ακόμα και αν δεν πατήσει ποτέ, αλλά κόβεται προς εσένα ΟΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ.
Μπορείς να πας και να γράψεις σε άλλες σελίδες πόσο πολύ φοβισμένη είμαι και ο,τιδήποτε άλλο γουστάρεις. Εξάλλου ήδη είχες αρχίσει να το κάνεις από χθες, αλλά δεν δίνω σημασία προσωπικά σε αυτά διότι τα θεωρώ γελοίες εμμονές, γι’ αυτό και δεν σου απάντησα επιτόπου. Αυτό ήταν το τελευταίο σου σχόλιο στη σελίδα μου και έδωσες έτσι τη χαρά στον Πάνο να νιώσει δικαιωμένος για το ποιοι παίρνουν το μέρος του.
Σου χαρίζω απλόχερα αυτό που θέλεις και προσδοκάς από τις σχέσεις του διαδικτύου: Τη δημιουργία των ελίτ παρεών!
Αυτό δεν επιθυμούσες διακαώς να αποδείξεις ότι συμβαίνει σύμφωνα με τη γνώμη σου; Ορίστε λοιπόν έγινε.
Μπορείς να νιώσεις απέραντη ικανοποίηση που δικαιώθηκες!
Τέλος σαφώς και ΕΙΜΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΗ εγώ για την απόφαση μου και δεν υπάρχει περίπτωση να μου αλλάξουν άποψη οι δικοί σου πιεστικότατοι φιλικοί εκφοβισμοί μπας και βλάψω την δημοκρατία του διαδικτύου ή μπας και χαρακτηριστώ αντιδημοκρατική ή μπας και χάσει η βενετιά βελόνι. ΤΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΑ! Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ Η ΦΙΛΙΑ ΔΕΝ ΧΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΠΙΕΣΗ ΚΑΙ ΖΟΡΙ.
Μαρτίου 24th, 2008 at 22:51
Ως γνωστη λακωνιζουσα, δεν θα σε κουρασω καθολου, μα τον Τουτατη!:-)
Απλως, θα επαναλαβω περιπου αυτο που σχολιασα και στου Αrgos, οτι «ετσι συμβαινει συνηθως με τους πρωτοπορους. Στην αρχη τους σιχτιριζουν και κατοπιν τους μιμουνται. Αντε, να δουμε και αλλες πολεις της χωρας μας να ενημερωνουν για (και να προωθουν) το μπλογγινγκ!»
Μαρτίου 24th, 2008 at 22:54
Θελω να γραψω κατι και για την κυρια που μιλησε τοσο ασχημα (και αστοχα) στην Κωνσταντινα μας: τη λυπαμαι. Οπως λυπαμαι και καθε κολλημενο ανθρωπο. Κριμα να θεωρει τον εαυτο της μορφωμενο… Αυταπαταται.
Μαρτίου 25th, 2008 at 01:16
Ροδιά μου μην ανησυχείς, δεν με κουράζεις εσύ. Με κουράζει όταν λέγονται πολλά λόγια με εμμονή στο διανοητικό – ιδεαλιστικό τρόπο σκέψης. Οι δικές σου παρεμβάσεις πάντα περιέχουν και συναίσθημα, είναι «ζεστές», ακόμα και όταν διαφωνώ,
οπότε ουδέν πρόβλημα
Μαρτίου 25th, 2008 at 04:11
Το σχόλιο της «κυρίας» για την Κωνσταντίνα ήταν πραγματικά απαράδεκτο. Είναι απολύτως θεμιτό κάποιος να παρουσιάζει μια δική του δουλειά, πολύ περισσότερο όταν γίνεται σε μια εκδήλωση με την οποία η δουλειά αυτή είναι απολύτως σχετική. Και αν βγάλει και λεφτά από αυτό με γεια του με χαρά του.
Τα σχόλια της «κυρίας» και η επιθετικότητα με την οποία έγιναν δείχνουν πουριτανισμό, ελιτισμό και εμπάθεια.
Δεν κάνουν τα Πανεπιστήμια και τα πτυχία έναν άνθρωπο σημαντικό. Και πολύ περισσότερο ένα βιβλίο αφηγημάτων, δεν είναι πιο σημαντικό αν το έχει γράψει ένα τέρας γνώσεων. Σε τελική ανάλυση αυτοί που το κάνουν σημαντικό είναι αυτοί στους οποίους απευθύνεται. Και εκεί νομίζω ότι η Κωνσταντίνα το έχει κερδίσει το στοίχημα
Μαρτίου 25th, 2008 at 04:38
Να κανω μια διαφημισουλα; Για ριξε μια ματια:–>>
http://rodiat7.blogspot.com/2008/03/fraggle-rock.html
νομιζω πως θα παρακολουθουσες τη σειρα, ειναι της ηλικιας μας!
Μαρτίου 25th, 2008 at 20:32
[...] Ώρα Ελλάδας [...]
Μαρτίου 26th, 2008 at 01:51
ο κύριος ananiades ξέχασε να μας πει ποιό είναι το μπλογκ του και πως ήταν ο τρίτος «πράσινος» καλεσμένος της εκδήλωσης, προφανώς.
Ένα γρήγορο search στο site του συνεδρίου του πασόκ δίνει αυτό:
http://mapa105.blogspot.com/
Μαρτίου 26th, 2008 at 06:49
[...] ζητούσα εξηγήσεις για την προσβολή αυτή. Ο Ανανιάδης (ο οποιος σημειοτέων δεν τολμά να σχολιάσει με το link το… ήρεμος μου έλεγε ένα ποιημα πως η Ψιλικατζο τάχαμου [...]
Μαρτίου 26th, 2008 at 07:48
@Αγαπητή ανώνυμη αρχικά νόμιζα ότι ο ananiades ήταν γυναίκα και δη εκείνη που έκανε την λεκτική επίθεση στην Ψιλικατζού
Μετά που είχα απαντήσει στα εδώ σχόλια είδα, στο blog του argos νομίζω, ότι επρόκειτο για άντρα και ότι αυτό είναι το επίθετό του
Τώρα στο λινκ που δίνεις είδα και την άλλη πρόσκληση με τα άλλα ονόματα που είχε βγει και δεν την είχα υπόψη διότι αυτό που είχα γράψει εγώ στο blog μου για την εκδήλωση το είχα βρει από τη σελίδα του Συνδέσμου Γραμμάτων και Τεχνών και μάλιστα πήρα και δεύτερο διευκρινιστικό email σχετικά και τώρα καταλαβαίνω για ποιο λόγο.
Μαρτίου 26th, 2008 at 07:56
@hnioxos συμφωνούμε απολύτως σε όσα λες. Παρεμπιπτόντως ζηλεύω
το ψευδώνυμο σου. Μου θυμίζει τον Ηνίοχο στους Δελφούς που είναι το λατρεμένο μου χάλκινο άγαλμα.
Μαρτίου 27th, 2008 at 09:58
[...] με το θέμα της εκδήλωσης για το blogging στην Καβάλα και την επίθεση που δέχθηκε στο blog του alzap, παλαιού μέλους του ΠαΣοΚ και λαμβάνει [...]