Αν σας φέρει ο δρόμος… πάρτε μαζί και σκηνή…
Written by coolplatanos on Απριλίου 22, 2007 – 13:06 -Ελαβα ένα δελτίο τύπου και αποδελτιώνω την είδηση: Στην Πανεπιστημιούπολη, στα Ιλίσια (είσοδος από Ούλαφ Πάλμε), από την Παρασκευή 4 Μαϊου και από στις 6 το απόγευμα και όλη την επόμενη ημέρα του Σαββάτου 5 Μαίου θα πραγματοποιηθεί διήμερο Φεστιβάλ για την αποποινικοποίηση της χρήσης της κάνναβης. Οπως μας πληροφορούν οι διοργανωτές του Φεστιβάλ το πρώτο Σάββατο του Μαϊου είναι Ημέρα Παγκόσμιας Δράσης για την αποποινικοποίηση της κάνναβης και διεκδίκησης αποτελεσματικών πολιτικών για τις ναρκωτικές ουσίες. Περισσότερες από 20 πόλεις έχουν δηλώσει συμμετοχή εφέτος. Δείτε σε αυτό το σύνδεσμο τις συμμετοχές. Κάντε επίσης κλικ σε αυτή εδώ τη θέση για να βρείτε σχετικό αναλυτικό υλικό σε word και pdf. Το eSnips μου φαίνεται είναι λίγο της υπομονής, αλλά δεν ήξερα άλλο χώρο που να μπορώ να ανεβάσω αυτούς τους φακέλους. Το Φεστιβάλ της Αθήνας στηρίζεται από τις παρακάτω ομάδες: Ηλιόσποροι, Κενό Δίκτυο, Φίλοι του Ανθρώπου, ΕΛΕΥ.ΣΥΝ.Α., Οικολόγοι Πράσινοι, Alegre Grow Shop, Natural High family, Rastavibe, Greek Cannabis Society, aLeda, Mystic Pizza.
Στο διήμερο Φεστιβάλ εμφανίζονται τα παρακάτω 20 συγκροτήματα και music selectors (και… λίγη γκρίνια προς τους διοργανωτές: Τι στο καλό είναι αυτό το music selectors βρε παιδιά; Χάθηκε ο κόσμος να εξηγηθεί κάπως ο όρος και στα ελληνικά, ώστε να καταλαβαίνω κι εγώ που είμαι «γιαγιά»; Ή μας έχετε του πεταματού εμάς τις γιαγιάδες και δεν θέλετε να συμμετέχουμε;): ZION TRAIN sound system UK, One Drop, PALYRRIA, Professor Skank, Locomondo, Direct Connection, Atiko, Minus, Petros Floorfiller, Anna Mystic & African Simba, Iraklis Mindphaser, Κακό Συναπάντημα, Αντίξοες Παραγωγές, 63 High, Radical Gee and the Moving Target, FUNXION + Complex, THC Soundsystem, Rastayouth, Galactic Dice, Sotokkan, Crystal Zero & Sissy Stardust, Reeko.
Το φεστιβάλ θα περιέχει και παράλληλα δρώμενα όπως: Ζογκλερικά, ακροβατικά, workshop cannabis show, δημιουργία μεγάλου σκίτσου με συμμετοχή σκιτσογράφων του περιοδικού ΓΑΛΕΡΑ και του κοινού Επίσης θα υπάρχει έκθεση κανναβικών κόμικ και εικονογραφήσεων του Γιώργου Κωνσταντίνου (περιοδικό Cañamo, Catalonia). Ακόμα θα δείτε φωτογραφικές προβολές της φωτορεπόρτερ Μάρως Κουρή με θέμα «Ταξιδεύοντας με τις συμπαντικές ανθρώπινες χαρές». Επιπλέον Live Art performance από τον ζωγράφο Γιώργο Τζάννε, Graffiti show από (τους; ή τον; δεν διευκρινίζεται στο δελτίο τύπου) Leda Graffiti crew (εσείς πάντως φέρτε τα σπρέι σας…), PropaGanja visuals from Void Optical Art Laboratory + Global Eye + VJ Nisidis, Chai shop chill out area με συζητήσεις και ακουστική μουσική.
Τέλος θα υπάρχει και Βar με slow food όπου θα περιλαμβάνονται (από ορολογία μη μεταφρασμένη στη γλώσσα μας πάμε φουλ…) βιολογικά προϊόντα, μέλια, φρούτα, χυμοί, βότανα, λουκουμάδες και mystic pizza. Η τελευταία μάλλον θα είναι σαν κάποια που κάνουν κατά μεριά Μαρόκο, αν θυμάμαι καλά, με παπαρούνα… Θα στηθεί επίσης και βιβλιοπωλείο, και ενημερωτικά περίπτερα (συλλογικότητες φέρτε το υλικό σας… λένε οι διοργανωτές).
Σημαντική παράμετρος του διήμερου είναι ότι το πρωί του Σαββάτου 5/5 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του δικτύου people’s global action (pga) και ενημέρωση για την ιστορία και τις προσεχείς δράσεις κατά της στην επόμενης Συνόδου του G8 και ένα anti-biotech workshop, στο πλαίσιο της εκστρατείας κατά της κυριαρχίας της βιοτεχνολογίας. Το φεστιβάλ είναι αυτοδιαχειριζόμενο, με ελεύθερη είσοδο και με χώρους για ελεύθερη κατασκήνωση, οπότε φέρτε και τις σκηνές σας μάλλον…
Δικός μου σχολιασμός: Γύρω στο ‘90 με ‘91 (γέρασα και δεν θυμάμαι) είχε πραγματοποιηθεί στο Ζάππειο διεθνής συνάντηση από την αντιαπαγορευτική ένωση για το ίδιο θέμα. Τότε είχα μιλήσει με τον υπεύθυνο της Δημοτικής Αστυνομίας του Αμστερνταμ για το πρόγραμμα αποποινικοποίησης που έχει εφαρμοσθεί εκεί. Μου είχε πει ότι εκείνοι είχαν επιτυχία καθώς οι ηλικίες των χρηστών σκληρών ναρκωτικών ουσιών όλο και ανέβαιναν προς τα επάνω. Δηλαδή δεν είχαν νέους χρήστες που να περνάνε στις σκληρές ουσίες, απλά οι παλιοί χρήστες γερνούσαν. Ετσι η εφαρμογή του προγράμματος είχε θεωρηθεί επιτυχημένη, καθώς είχε περιορίσει σημαντικά το πρόβλημα. Εντούτοις είχε εκφράσει επιφυλάξεις για την εφαρμογή ίδιου προγράμματος στη χώρα μας σημειώνοντας ότι είναι θέμα κουλτούρας και πολιτισμικών ιδιαιτεροτήτων το αν θα επιτύχει το ίδιο ακριβώς πρόγραμμα. Προφανώς υπονοούσε ότι θα έπρεπε να υπάρξει ένα αντίστοιχο πρόγραμμα, αλλά προσαρμοσμένο στα ελληνικά δεδομένα. Τότε φάνηκε ότι δεν αντέχουμε τέτοιες επιλογές, καθώς είχε υπάρξει θύελλα αντιδράσεων για την τοποθέτηση υπέρ του διαχωρισμού σκληρών και μαλακών ναρκωτικών ουσιών από τον τότε δήμαρχο Καλλιθέας κ. Γ. Κυριόπουλο (αν θυμάμαι καλά), αλλά και τον βουλευτή (νομίζω, ήταν βουλευτής) τότε και νυν πρόεδρο του ΠαΣοΚ, κ. Γ. Παπανδρέου. Προσωπικά είμαι υπέρ του διαχωρισμού, αλλά δεν ξέρω πόσο ώριμη είναι, τουλάχιστον τώρα, η κοινωνία μας για ένα τέτοιο προγραμματισμό.
Posted in oraelladas | 33 Comments »














Απριλίου 22nd, 2007 at 21:34
Θα μου επιτρέψεις, αλλά είμαι κατά της χρήσης κάναβης. Δε λύνει κανένα πρόβλημα η αποποινηκοποίησή της. Αντίθετα, καλλιεργεί τη συνείδηση ότι μπορούμε ανώδυνα και απλά να κάνουμε χρήση ψυχοτρόπων ουσιών ως μία διέξοδο από τη ζοφερή πραγματικότητα που βιώνουμε. Καλλιεργεί τη σκέψη και αυτή η ουσία -που πλασματικά διαφημίζεται ότι δε σκοτώνει (το τσιγάρο τότε;)- ότι η εξάρτηση μας λυτρώνει.
Απριλίου 22nd, 2007 at 23:35
δείμο μου δεν είναι ζήτημα να σου επιτρέψω (τι είμαι εξάλλου για να έχω αντίθετο δικαίωμα;), έχεις κάθε δικαίωμα να έχεις διαφορετική άποψη. Απλά η δική μου εμπειρία τότε από χρήστες, προγράμματα απεξάρτησης και συμμετοχή σε πολιτικές ομάδες δράσεις κατά των ναρκωτικών μου είχε δείξει ότι η καταστολή δεν είναι λύση. Η κάνναβη είναι η γεφυρούλα που χρησιμοποιούν συνήθως για να πλασάρουν τα σκληρά, ακριβώς μέσω της μυθοποίησης και της άγνοιας. Το πιτσιρίκι δοκιμάζει και διαπιστώνει έμπρακτα ότι δεν παθαίνει και τίποτα (πλην ελαχίστων περιπτώσεων που έχω ακούσει για ζαλάδες και εμετούς), οπότε μετά ξεθαρρεμένο πάει και παραπέρα και αρχίζει η κόλαση. Τα προγράμματα απεξάρτησης και οι ρυθμοί που τότε αυξάνονταν οι χρήστες ήταν ανάλογα ελάχιστα. Δεν θυμάμαι τώρα νούμερα, αλλά έδειχναν ότι ούτε στον αιώνα τον άπαντα δεν θα προλάβαιναν να απεξαρτηθούν οι χρήστες με τους ρυθμούς που έχει τη δυνατότητα ένα αυστηρό (και σωστά) πρόγραμμα να τους εντάσσει. Πέρα από αυτό η παρανομία ευνοεί τις υψηλές τιμές, τα υψηλά κέρδη, άρα το ενδιαφέρον για εμπόριο. Ο υπεύθυνος της δημοτικής αστυνομίας του Αμστερνταμ με τον οποίο είχα μιλήσει ήταν υπεύθυνος για την εισαγωγή και νόμιμη διάθεση κάνναβης σε λογικές τιμές. Αυτό απέκλειε το κέρδος, άρα απέκλειε να υπάρξουν κάποιοι να ενδιαφερθούν να την πουλήσουν… Τότε και φαντάζομαι και τώρα τα κέρδη από τα ναρκωτικά ήταν τόσο υψηλά όσο και από το εμπόριο όπλων, μη σου πω και παραπάνω… Οσοι είναι υπέρ του διαχωρισμού σκληρών και μαλακών δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και υπέρ της χρήσης κάνναβης. Αυτό που υποστηρίζουν είναι να μην είναι ποινικοποιημένη η χρήση της, να μη διώκονται οι χρήστες για τους λόγους που εξήγησα παραπάνω. Ξέρω ότι στην Ελλάδα που η επιρροή στην πολιτική αντιμετώπισης των ναρκωτικών ουσιών είναι κυρίως από τις ΗΠΑ (δεν εννοώ ότι εσύ επηρεάζεσαι από αυτό, αλλά η επίσημη πολιτική) υπάρχει πολιτική στάση υπέρ της καταστολής και δεν εξετάζεται καν άλλη εναλλακτική ή ενδιάμεση θέση. Νομίζω ότι ακόμα και το πρόγραμμα με τη μεθαδόνη δεν έχει προχωρήσει όσο θα έπρεπε. Ολα αυτά σημαίνουν απώλεια δυναμικού, οικογενειακά δράματα κλπ, κλπ
Απριλίου 22nd, 2007 at 23:44
Οσο για το τσιγάρο τέλος που αναφέρεις θυμάμαι ότι είχα διαβάσει (δεν είμαι χημικός να κρίνω αν ήταν σωστά) ότι είναι περισσότερο επιβλαβές και από την κάνναβη σε μία σειρά από λειτουργίες του εγκεφάλου. Προσωπικά καπνίζω τσιγάρο, αλλά δεν είμαι ούτε υπέρ του τσιγάρου, ούτε υπέρ της χρήσης κάνναβης σαν λύση στα προβλήματά μας. Εντούτοις κάποιοι από εμάς καπνίζουμε. Αν διωκόταν και το τσιγάρο τα κέρδη θα ανέβαιναν ακόμα περισσότερο έτσι που έχουμε εξαρτηθεί οι περισσότεροι… Το πείραμα του Αμστερνταμ δεν ήταν να αφεθεί η διάθεση σε ιδιώτες όπως γίνεται με το τσιγάρο και τις καπνοβιομηχανίες. Αλλη τεράστια υποκρισία αυτή… Γράφουν πάνω στα πακέτα ότι είναι κίνδυνος θάνατος, αλλά κυκλοφορεί ελεύθερα. Και καλά κάνει και κυκλοφορεί ελεύθερα. Είμαστε υπεύθυνοι για τον εαυτό μας. Γιατί η κάνναβη με λιγότερες επιπτώσεις να είναι απαγορευμένη ουσία και να σημαίνει ποινική δίωξη η χρήση της, ενώ οι έμποροι με διάφορους τρόπους να ξεγλυστράνε; Μήπως ακριβώς γιατί είναι γεφυρούλα για άλλες διαδρομές όπως προανέφερα;
Απριλίου 22nd, 2007 at 23:48
Δεν εννοώ ότι σε αυτό στοχεύει η πολιτεία, αλλά αυτό καταφέρνει τελικά με την πολιτική που εφαρμόζει. Από την άλλη όμως όπως σημείωσα και στο κείμενο μου δεν ξέρω αν έχουμε την ωριμότητα σαν κοινωνία για μία διαφορετική πολιτική, καθώς υπάρχει μεγάλη άγνοια και προκατάληψη γύρω από το όλο θέμα και είμαστε αμυντικοί στο να δεχθούμε άλλες πληροφορίες ή μία άλλη οπτική.
Απριλίου 23rd, 2007 at 11:28
Δεν μπορώ με τίποτα να δεχτώ τη λογική περι παράνομων κερδών και αύξησης της τιμής τους. Δηλαδή τι θα κάνουμε; Θα μειώσουμε την τιμή των δηλητηρίων αι θα αφήσουμε το αδηφάγο οικονομικά κράτος να εισπράττει φόρους;
Από την άλλη, δεν αντιλαμβανόμαστε συχνά ότι αυτή η αποποινηκοποίηση στην ουσίοα καλλιεργεί την ιδέα της μαστούρας ως μορφή διεξόδου, γιατι το Κράτος θέλει άτομα πειθήνια και αμέτοχα.
Απριλίου 23rd, 2007 at 11:59
Δεν μίλησα για παράνομα κέρδη, μίλησα μόνο για κέρδη. Αν νομιμοποιηθεί η κάνναβη δεν σημαίνει και νομιμοποίηση όλων των υπολοίπων ουσιών πρώτον και δεύτερον δεν σημαίνει ότι οι ποσότητες που θα ζητούνται θα είναι τόσες που θα «πλουτίσουν» και καλά το κράτος. Από την άλλη το κράτος από τη φορολογία που εισπράττει όλο και κάτι διαθέτει και για το κοινωνικό σύνολο. Ο έμπορος ναρκωτικών πού τα διαθέτει δείμο; Δηλαδή η λογική σου είναι: προκειμένου να εισπράττει το κράτος φόρους ας εισπράττουν οι έμποροι μαύρο χρήμα; Προσωπικά δεν την κατανοώ αυτή τη λογική.
Από την άλλη η αποποινικοποίηση δε νομίζω ότι καλλιεργεί την έννοια της μαστούρας. Εχουμε μία υπάρχουσα πραγματικότητα πάρα πολλών χρηστών. Το να κλείνουμε τα μάτια και να παριστάνουμε ότι δεν τους βλέπουμε δεν μπορώ να καταλάβω και πάλι τι λογική έχει.
Απριλίου 23rd, 2007 at 12:07
Εν πάσει περιπτώσει όμως δεν έχω καμία πρόθεση να σε πείσω, διότι ο καθένας πείθεται ανάλογα με τις εμπειρίες που έχει και όχι από λόγια. Οι δικές μου εμπειρίες, λοιπόν, από τον κοινωνικό περίγυρο, από γνωριμία με χρήστες σε διάφορα στάδια, από στοιχεία που έχω διαβάσει κλπ με έχουν οδηγήσει να έχω την άποψη που έχω. Αλλά γελιέται όποιος νομίζει πως επειδή είναι παράνομη η κάνναβη σωθήκαμε. Με στεντόν μαστούρωνε όταν ξέμενε από το χρήμα που έβγαζε κάνοντας πιάτσα μία 23χρονη που μάζεψα μία χρονιά από στάση τρόλεϊ στο Παγκράτι και την μετέφερα στο νοσοκομείο. Νομίζεις ότι θα περίμενε πότε θα νομιμοποιηθεί η κάνναβη ή ότι η κάνναβη είναι το ουσιαστικό πρόβλημα; Η κάνναβη όπως προανέφερα είναι απλά η γέφυρα προς τα σκληρά. Και όσοι θέλουν να κάνουν χρήση δεν τους σταματά τίποτα… Απλά η νομιμότητα θα γλιτώσει μόνο κάποιους που την πατάνε κατά λάθος…
Απριλίου 23rd, 2007 at 15:53
Η αποποινικοποίηση της κάνναβης και των «μαλακών» ναρκωτικών δεν έχει να κάνει με τα κέρδη που προκύπτουν από την παράνομη διακίνηση ( οτιδήποτε παράνομο είναι και ακριβό) .
Έχει να κάνει με την δημιουργία «παράνομων πολιτών» και την ώθηση νέων ως επί το πλείστων ανθρώπων στην ιδέα της παρανομίας που σε πολλές περιπτώσεις προκαλεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην ηλικία της εφηβείας απ την χρήση αυτή κάθε αυτή.
Η «μαστούρα» που προκαλεί το «μαύρο» δεν ξεπερνά το φτιάξιμο από 2-3 ποτήρια ουίσκι παρόλα αυτά ο αλκοολισμός ( και το αλκοόλ επίσης)δεν αντιμετωπίζετε με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζεται ο (ψυχολογικός κατά βάση ) εθισμός από το χασίς.
ΟΧΙ στον εγκλεισμό που επιβάλει η ποινικοποίηση της κάνναβης
ΝΑΙ στην ενημέρωση των εφήβων αλλά και στην υποστήριξη που χρειάζονται απ όλους μας σε μια δύσκολη κατά γενική ομολογία ηλικία.
ΟΧΙ στην δημιουργία ελεγχόμενων πολιτών ( το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης είναι αναφαίρετο)
ΝΑΙ στην ζωή.
ΟΧΙ στα ναρκωτικά
ΝΑΙ στην αποποινικοποίηση της χρήσης ΟΛΩΝ των ναρκωτικών ουσιών.
ΥΓ Η κάνναβη δεν είναι σε καμιά περίπτωση γέφυρα προς τα σκληρά ( όπως δεν είναι το τσιγάρο προς το «τσιγαρλίκι»)
Το τέλμα, η μοναξιά, η απόρριψη και η αδυναμία δημιουργίας ονείρων είναι η γέφυρα τους . Και η αδιαφορία μας επίσης.
Απριλίου 23rd, 2007 at 16:18
Ο χρήστης (όλων των ουσιών ) είναι «ασθενής» δεν είναι εγκληματίας.
Τον κάναμε χρήστη μην τον κάνουμε ΚΑΙ εγκληματία με την ποινικοποίηση της ψυχολογικής του κατάρρευσης..
Απριλίου 23rd, 2007 at 16:56
Καπετάνιε σε βρίσκω λίαν «προχωρημένο»… Σε γενικές γραμμές θα έλεγα συμφωνώ μαζί σου και μου αρέσει που το θέτεις στη βάση της δημιουργίας «παράνομων πολιτών», μία παράμετρο που δεν είχα σκεφτεί. Για την αποποινικοποίηση και των σκληρών, δεν είμαι ενήμερη έτσι δεν μπορώ να πάρω θέση, αλλά για να το λες κάτι θα ξέρεις παραπάνω. Και συμφωνώ επίσης ότι περισσότερο γέφυρα προς τα σκληρά είναι όλοι οι παράγοντες που αναφέρεις, παρά η κάνναβη, αλλά ξέρω, επειδή έχω συζητήσει με εφήβους κατά καιρούς ότι την πατάνε διαπιστώνοντας ότι δεν παθαίνουν κάτι σοβαρό αν κάνουν ένα ή και δύο και τρία τσιγαριλίκια και θεωρούν ότι και τα παραπέρα βήματα είναι εξίσου ανώδυνα, άσε που έτσι χάνουν και την εμπιστοσύνη τους σε όσους τους ενημερώνουν. Διότι όταν η κάνναβη παρουσιάζεται εξίσου επιβλαβής με άλλες ουσίες και διαπιστώνουν ότι δεν είναι έτσι μετά θεωρούν ότι τους είπαν «ψέμματα» και για τα υπόλοιπα και ότι οι μεγάλοι δεν ξέρουν… και κάπως έτσι εννοώ ότι αποτελεί γέφυρα πέρα από τους άλλους παράγοντες που αναφέρεις και είπα ήδη ότι συμφωνώ. Επίσης όντως το παράνομο κεντρίζει τον έφηβο που θέλει να κάνει την επανάστασή του και θυμάμαι μία 16χρονη κοπελίτσα να μου λέει ότι με όλη αυτή την τρομολαγνεία γύρω από τα ναρκωτικά κεντριζόταν να θέλει να δει τι είναι…
Πάντως κάποτε όταν είχα συμμετάσχει σε ένα σεμινάριο για τη λειτουργία του παραμυθιού στα παιδιά θυμάμαι ότι είχε αναφερθεί ότι και το γεγονός ότι κάποιες γενιές μεγαλώνουν χωρίς αυτά έπαιξε το ρόλο του στην αναζήτηση μύθων μέσω των ναρκωτικών ουσιών. Διότι το παραμύθι συντελεί στο να βρει το παιδί διεξόδους για τις ψυχολογικές τους συγκρούσεις και το βοηθά να ισορροπήσει έγκαιρα. Τα σημερινά «παραμύθια» μάλλον δημιουργούν αδιέξοδα αντί να διορθώνουν…
Απριλίου 23rd, 2007 at 16:58
Ναι, τώρα συνειδητοποίησα ότι εννοείς αποποινικοποίηση του χρήστη και των σκληρών και όχι στην ελεύθερη διάθεση τους. Συμφωνώ αν εννοείς αυτό.
Απριλίου 23rd, 2007 at 18:03
Αυτό ακριβώς εννοούσα αγαπητή μου κυρία.
)
Τώρα να πω κάτι πιο «προχωρημένο».
Το να «πιεις» 2-3 «μαύρα» δεν σε κατατάσσει στους ναρκομανείς., όπως φυσικά το να πιεις 2-3 κρασιά ή τσίπουρα (ή ακόμα και να μεθύσεις) δεν σε κατατάσσει στους αλκοολικούς. Η «προδιάθεση» είναι η αιτία του εθισμού και ΤΙΠΟΤΕ άλλο.
Είναι λάθος για μένα να κατευθύνουμε την συζήτηση με έναν νέο άνθρωπο (που συνήθως γνωρίζει περισσότερα πράγματα από εμάς για τα ναρκωτικά) στον κίνδυνο του εθισμού του από μια δοκιμή γιατί είναι σαν να τον κοροϊδεύουμε.!!( τα περισσότερα 14-15χρονα έχουν ήδη δοκιμάσει)
Το να «επενδύουμε» στον φόβο είναι μάλλον μια ανοησία γιατί τα περισσότερα παιδιά στα 13-14 απλώς …. ΔΕΝ φοβούνται. .
Με τον γιο μου επέλεξα μια συζήτηση στην βάση της δυνατότητας και της ικανότητας του να αντιμετωπίζει τα όποια προβλήματα. Με τις δυνάμεις και τις γνώσεις του δηλαδή. Έτσι του δημιούργησα ένα πλέγμα εγωισμού και εμπιστοσύνης στον εαυτό του, που η κάθε «νίκη» στην μάχη με την καθημερινότητα του ενίσχυε( πραγματικά) την αυτοπεποίθηση του. Κανένα παιδί δεν θέλει να άγεται και να φέρεται από ουσίες , η ανάγκη του το οδηγεί εκεί την ώρα που οι κραυγές του ( προ χρήσης) από το ένα μας αυτί έμπαιναν και από το άλλο μας έβγαιναν.
Βέβαια εδώ πρέπει να ξεκαθαρίσουμε την διαφορετική αντιμετώπιση που πρέπει να έχουμε αφ’ ης στιγμής το παιδί μπει στο πρόβλημα. Εκεί δεν φτάνουν ( δυστυχώς ) οι συζητήσεις και πρέπει να δοθούμε ολοκληρωτικά ψυχή τε και σώματι στην προσπάθεια του για αποτοξίνωση ( ψυχική και σωματική).
Καλησπέρα σου.
Απριλίου 23rd, 2007 at 23:04
θα συμφωνήσω με τον καπετάνιο .
Δροσοπλάτανε θα κάνω ποστ το θέμα με την εκδήλωση.
Απριλίου 24th, 2007 at 00:04
[...] Εγώ προτιμώ το τσίπουρο και το κρασί στο καφενείο … και μην ξεχνάμε μέτρον άριστον Διαβάστε την άποψη του καπετάνιου στα σχόλια στον Πλάτανο [...]
Απριλίου 24th, 2007 at 01:03
Κάπτεν συμφωνώ απολύτως με όσα λες. Η βασική ένστασή μου πάντα με όσους συμμετείχα σε επιτροπές για τέτοια θέματα ήταν ότι είχαν μύθους οι ιδιοι στο κεφάλι τους γιατί ποτέ δεν είχαν γνωρίσει από κοντά κάποιους χρήστες, ούτε διάβαζαν να μάθουν κάτι παραπάνω και άρχιζαν να λένε όσα άκουγαν ανεύθυνα από εδώ και από εκεί στα παιδιά τους και περίμεναν να τους πιστέψουν και να προφυλαχθούν έτσι από τον φόβο που νόμιζαν ότι τους δημιουργούν… Αμ δε! Συμφωνώ, λοιπόν, πλήρως με όλο το σκεπτικό σου στο θέμα διαπαιδαγώγησης γενικότερα. Συμφωνώ επίσης ότι είναι θέμα προδιάθεσης ο εθισμός. Προδιάθεσης που οφείλεται σε μία σειρά παράγοντες καθώς και στην κακή επικοινωνία με το παιδί, που ουσιαστικά ξεκινά και από την επικοινωνία των γονιών μεταξύ τους και πάει λέγοντας… Μεγάλη συζήτηση…
@marado σου είπα ήδη ότι όποτε θες μπορείς να δημοσιεύεις ό,τι νομίζεις από τα κείμενα μου, εκτός και αν γράφει κάποιος άλλος που θα πρέπει να ρωτήσω πρώτα.
Απριλίου 24th, 2007 at 10:57
Εγώ θα συνεχίσω τη διαφωνία μου. Θα επεκτείνω τη συζήτηση λέγοντας ότι δικαστικά οι χρήστες δεν τιμωρούνται, λόγω ευαισθησίας γενικά των δικαστικών αρχών. Μπορέι να συλλαμβάνονται, αλλά σπάνια τιμωρούνται (εκτός αν είναι βαποράκια). Η αποποινικοποίηση θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα και αυτό το αποδεικνύει η στατιστική της Ολλανδίας και της Ελβετίας. Εξάλλου, το αποποινικοποιημένο αλκοόλ αποδεικνύει ότι οι νέοι μας πίνουν πια από τα 12-13 ποτά και οι αλκοολικοί ολοένα αυξάνονται. Το αλκοόλ και το τσιγάρο εντάσσονται στις ουσίες εξάρτησεις.
Οι ουσιαεξαρτημένοι αυξάνονται και το τόνισα παλαιότερα. Η αποποινικοποίηση δε λύνει προβλήματα, αλλά θα αυξήσουν τους ασθενείς.
Απριλίου 24th, 2007 at 11:43
Μεγαλώνοντας ξεχνάμε τις περισσότερες φορές πως ήταν όταν ήμασταν εμείς στην εφηβική ηλικία και πώς βλέπαμε όλα όσα συνέβαιναν γύρω μας…
Πόσο πολύ μας κέντριζε η ιδέα να δοκιμάσουμε κάτι από το απαγορευμένο! Εξάλλου ‘όσοι θέλουν να κάνουν χρήση δεν τους σταματά τίποτα…’
Ξεκινώντας λοιπόν με τσιγαράκι από το ξεχασμένο πακέτο του πατέρα, πίνοντας ένα ποτάκι από την κάβα του σπιτιού και προχωρώντας παρακάτω δοκιμάζοντας ότι ακούγεται ανάμεσα στους νέους… λίγο οινόπνευμα, λίγο βενζίνη, λίγο χασισάκι, κάποιο κλεμμένο χαπάκι από το κουτί της γιαγιάς και πάει λέγοντας και με άλλες ουσίες.
Δεν μπορώ να μην συμφωνήσω για μια ανοιχτή συζήτηση με τα παιδιά μας για την χρήση των εν λόγω ουσιών. Μια επίσκεψη στα κέντρα αποτοξίνωσης και μια κουβέντα με τους «ασθενείς», νομίζω ότι ίσως θα βοηθούσε αρκετά.
Θα συμφωνήσω με τον διαχωρισμό, αλλά και με την αποποινικοποίηση.
Όλοι γνωρίζουν εξάλλου ότι αυτοί που την πατάνε είναι σχεδόν πάντα οι μικροί χρήστες για κατοχή και χρήση ναρκωτικών ουσιών και όχι εκείνοι που τις εμπορεύονται και απολαμβάνουν σημαντικά οφέλη πάντα βεβαίως εις βάρος μας και εις βάρος εκείνων που αδυνατούν να ανταποκριθούν με σθένος στη ζωή.
Θα συμφωνήσω με τα λεγόμενα του Καπετάνιου: «Το τέλμα, η μοναξιά, η απόρριψη και η αδυναμία δημιουργίας ονείρων είναι η γέφυρα τους . Και η αδιαφορία μας επίσης.»
Απριλίου 24th, 2007 at 12:08
«ο δείμος του πολίτη»
«…οι νέοι μας πίνουν πια από τα 12-13 ποτά και οι αλκοολικοί ολοένα αυξάνονται. Το αλκοόλ και το τσιγάρο εντάσσονται στις ουσίες εξάρτησεις. Οι ουσιαεξαρτημένοι αυξάνονται …»
Μήπως όμως έχουμε βάλει και εμείς το λιθαράκι μας; Τι πρότυπα δίνουμε εμείς οι ίδιοι πρώτα απ΄ όλα στα παιδιά μας; Τι συζητήσεις κάνουμε με τα παιδιά μας;
Λέμε ‘… μην καπνίζεις, είναι κακό, κάνει κακό στην υγεία σου…’, και από την άλλη παφ! ανάβουμε το τσιγαράκι μας και το απολαμβάνουμε κιόλας.
Λέμε ‘… μην πίνεις, κάνεις κακό στον οργανισμό σου…’, και από την άλλη γυρνάμε πιωμένοι στο σπίτι μας και παραφερόμαστε. Και καμιά φορά παραφερόμαστε τόσο πολύ, που ξεφεύγουμε από τις καθαρά σωματικές επιδράσεις που έχει το αλκοόλ και πάμε σε καταστάσεις που έχεις αναλύσει σε δικά σου πολύ ωραία posts (κακοποιήσεις, παρενοχλήσεις και τα σχετικά).
Τα περισσότερα, αν όχι όλα, ξεκινάνε από την μικρή κοινωνία της οικογένειας και συνεχίζουν στη μεγάλη κοινωνία. Η νοοτροπία μας, η στάση μας απέναντι σε κρίσιμα θέματα, η αντιμετώπιση από εμάς κρίσιμων και όχι μόνο καταστάσεων και τόσα πολλά άλλα. Όλα γύρω μας γυρίζουν!
Απριλίου 24th, 2007 at 14:20
Προσωπικά θεωρώ ότι η όποια αποποινικοποίηση (της οποίας είμαι υπέρ) θα πρέπει να συνοδευτεί και από μία εκστρατεία ενημέρωσης και αφύπνισης του κοινού σχετικά με το τί είναι ναρκωτικά και ποιές ανθρώπινες ανάγκες ή ακόμη και κοινωνικές, ωθούν στη χρήση τους. Θεωρώ πως το θέμα χρήσης των ναρκωτικών είναι σύμφυτο με την ανθρώπινη φύση καθώς και με τον τρόπο που είναι οργανωμένες οι κοινωνίες μας. Είναι υποκρισία να κυκλοφορούν τόσες άλλες ουσίες, φαρμακευτικές ή μη, ενώ η χρήση και η διακίνηση να διώκεται ποινικά. Σίγουρα έτσι πλουτίζουν κάποιοι. Νομίζω πως ζήτηση πάντα θα υπάρχει αλλά σε αυτές τις περιπτώσεις αυτό που σώζει κατά την άποψή μου είναι η ενημέρωση και η αφύπνιση του κοινού έτσι ώστε να μην θεωρείται το θέμα ταμπού και ότι δεν μας αφορά. Και ας μη γελιόμαστε: όπως για τα ναρκωτικά έτσι και η απαγόρευση χρήσης αλκοόλ κάτω των 17 δεν θα σταματήσει κανέναν έφηβο που θέλει να πιεί. Πολλές φορές όλες αυτές οι ποινικές διώξεις μοιάζουν σαν μία απεγνωσμένη κίνηση της πολιτείας όταν πραγματικά δεν έχει ιδέα για το τί πρέπει να γίνει. Και πολύ φοβάμαι πως τις περισσότερες φορές αυτό ισχύει.
Απριλίου 24th, 2007 at 14:58
δείμο είναι γνωστό πως αρκετοί χρήστες περνάνε σε άλλα στάδια μετά από μία στάση στις φυλακές… ένα το κρατούμενο. Δεύτερον το αλκοόλ είναι πράγματι επίσης πρόβλημα, παρόλο ωστόσο ότι στις βόρειες χώρες απαγορεύεται από όσο γνωρίζω να πίνουν έφηβοι κάτω των 18 εντούτοις έρχονται εδώ και ξεσκίζονται και τους μαζεύουν ντίρλα από τους δρόμους. Ο βορράς έχει πρόσθετους λόγους να έχει αυξημένο αλκοολισμό, λόγω κλιματικών παραγόντων κλπ. Εδώ το φαινόμενο είναι περισσότερο κοινωνικό. Επίσης η ποτοαπαγόρευση στις ΗΠΑ παλιότερα δεν περιόρισε τον αλκοολισμό, απλά κάποιοι πλούτισαν… Οπως έχω ξαναπεί ο καθένας από εμάς εξαρτά την οπτική του από το ποιες πηγές εμπιστεύεται. Αν εμπιστεύεσαι χ πηγές που είναι υπέρ της καταστολής θα διαμορφώνεις άποψη υπέρ της καταστολής. Αν εμπιστεύεσαι ψ πηγές που είναι υπέρ της αυτοδιάθεσης του κάθε ατόμου θα διαμορφώνεις αντίστοιχη άποψη. Και αναρωτιέμαι πως εσύ που είσαι υπέρ της δημιουργίας υπεύθυνων πολιτών είσαι ταυτόχρονα υπέρ της συμμόρφωσης με το βούρδουλα; Δηλαδή από τη μία υποστηρίζεις ότι ο πολίτης πρέπει να αποφασίζει υπεύθυνα για τον εαυτό του και από την άλλη τον θεωρείς ανίκανο για κάτι τέτοιο. Η σωστή και απομυθοποιημένη ενημέρωση των παιδιών, χωρίς σιωπές και στρουθοκαμηλισμούς, χωρίς υποτίμηση του μυαλού τους νομίζω πως μπορεί να φέρει πολύ καλύτερα αποτελέσματα από το φόβο και την καταστολή. Προσωπική μου άποψη. Σεβαστή και η δική σου, αλλά εμένα δεν με πείθει, εμπιστεύομαι άλλες πηγές από αυτές που εμπιστεύεσαι…
Απριλίου 24th, 2007 at 14:59
Διαβάτης συμφωνώ μαζί σου
Pergolina επίσης
Απριλίου 24th, 2007 at 15:03
Και κάτι ακόμα δείμο, ναι οι ουσιοεξαρτημένοι αυξάνονται με αυτή την πολιτική που ακολουθείται έως τώρα, δεν έχουμε δοκιμάσει κάτι άλλο στο μεταξύ ώστε να ξέρουμε αν θα αυξάνονταν επίσης. Κάθε χώρα έχει τις ιδιαιτερότητές της όπως ανέφερα και μέσα στο αρχικό κείμενο όταν μιλάω για έναν από τους υπεύθυνους του προγράμματος στο Αμστερνταμ. Αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να δούμε μήπως κάτι άλλο από αυτό που έως τώρα ακολουθούμε είναι περισσότερο αποτελεσματικό. Σίγουρα δεν αρκεί απλά η αποποινικοποίηση, αυτή πρέπει να πάει πακέτο με την απομυθοποίηση και τη σωστή ενημέρωση
Απριλίου 24th, 2007 at 21:52
Δειμο, έφτασες στην πόρτα του δικαστηρίου, δεν την γλιτώνεις ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.. Και οι ποινές με αναστολή τιμωρίες είναι….. να μην σου πω ότι είναι και χειρότερες.
Έχουν χαρακτηριστεί «έμποροι» ακόμη και παιδιά με μερικά γραμμάρια χασίς. Εάν διαβάσεις πόσες τέτοιες περιπτώσεις έχουν υπάρξει θα σου φύγει το τσερβέλο. Μα και στις ειδήσεις δεν ακούς τους εισαγγελείς δημοσιογράφους που θάβουν και καίνε χρήστες κατονομάζοντας τους ως μεγαλέμπορους με 100 χάπια και μισό κιλό χασίς Να τραβάς τα μαλλιά σου είναι.
Αλλά είδες ότι και εσύ έχεις επηρεαστεί χαρακτηρίζοντας το «βαποράκι» ως έμπορο που του αξίζει ( έτσι αφήνεις να εννοηθεί) η τιμωρία και ο εγκλεισμός του στα σωφρονιστικά ιδρύματα . Να σωφρονιστεί γιατί πράγμα δηλαδή? Να μην κάνει το βαποράκι αλλά …. να κλέψει ας πούμε ή να μπει στο οργανωμένο έγκλημα που αφήνει φράγκα καλά. . Γιατί να είσαι σίγουρος ότι εφόσον παραμένει στην χρήση τα λεφτά που χρειάζεται θα τα βρει ο κόσμος να χαλάσει. Ό,τι κι αν χρειαστεί να κάνει.
Ο χαρακτηρισμός «βαποράκι» βγήκε για να ξεχωρίσει ακριβώς αυτές τις κατηγορίες. Το βαποράκι απλώς μεταφέρει μικροποσότητες μόνο και μόνο για να εξασφαλίσει την δόση του . Ανάποδα να το γυρίσεις ένα ευρω δεν θα πέσει απ την τσέπη του. Αλίμονο να τον βάζουμε στο ίδιο καζάνι με τον έμπορο ο οποίος είναι συνήθως άτομο πέραν κάθε αμφιβολίας και οικονομικά εύρωστος.
Υπάρχουν πολλά παιδιά που μετά την αποτοξίνωση τους τα στέλνουν φυλακή οι μαλάκες για τέτοιες ακριβώς κατηγορίες. Έλεος δηλαδή. Μα τι λέω έλεος , αίσχος είναι η κατάλληλη λέξη.
Και είπαμε , το θέμα είναι η δημιουργία «παράνομης» συνείδησης μέσα από την οποία επιχειρείται ο έλεγχος μεγάλης μερίδας νέων ανθρώπων.
Στο κάτω κάτω οι καλύτεροι συνεργάτες της κρατικής καταστολής είναι «πρεζόνια»
Είμαι λίγο εκτός θέματος αλλά ….
Απριλίου 24th, 2007 at 22:06
κάπτεν δεν είσαι εκτός θέματος, το θέμα ήταν η αποποινικοποίηση της κάνναβης αλλά που άπτεται πολλών άλλων παράπλευρων θεμάτων και επεκτάσεων… μου αρέσει η συζήτηση που άνοιξε, αν και με τα λόγια δεν θα βγάλουμε κάτι, αλλά αλληλοπληροφορούμαστε τουλάχιστον και εμπλουτίζουμε την οπτική μας ώστε να ανταποκρινόμαστε καλύτερα στο ρόλο μας σαν πολίτες με ευθύνη (γονείς, φίλοι ή ό,τι άλλο ρόλο παίζουμε) μέσα στην κοινωνική πραγματικότητα
Απριλίου 24th, 2007 at 22:24
ENA ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ http://www.famagustaday.info
Στηρίξτε μέσα απο τις σελίδες σας , τα blogs σας , τα άρθρα σας αυτήν την προσπάθεια. Ενημερώστε φίλους, στείλτε τους email. Θα πρέπει μέχρι τις 25 να είμαστε έτοιμοι. Ας το δοκιμάσουμε, είναι ενα απλό κλικ.
http://www.youtube.com/watch?v=putCsi3_ASc
ευχαριστώ για την φιλοξενία
συγνώμη αν ενόχλησα
Απριλίου 25th, 2007 at 01:22
Ο διάλογος, διαβάτη, για την ενημέρωση των παιδιών μας είναι άλλο θέμα κι άλλο θέμα η αποποινικοποίηση. Δε υπάρχει ξέρετε καμία έρευνα που να επιβεβαιώνει ότι αν ήταν νόμιμα θα μειώνονταν (λόγω τάχα της έλλειψης περιέργειας). Λέω ότι τα νόμιμα αυξάνονται, επειδή ακριβώς, καπετάνιε, διαφημίζονται από εμάς τους ίδιους.
Απριλίου 25th, 2007 at 06:55
Πάρη τώρα είδα το μήνυμά σου, μάλλον το είχε υπό έγκριση επειδή είχες βάλει μέσα λινκ. Εχω υπόψη την κίνηση και έχω προγραμματίσει προς το μεσημεράκι να ανεβάσω και το σχετικό βίντεο. Εσύ σίγουρα καθόλου δεν ενόχλησες, αλλά με ενόχλησαν κάποιοι «βαρβαρισμοί» και «λεονταρισμοί» στα σχόλια στο yuotube, θα δεις το κειμενάκι που θα συνοδεύει το βίντεο για να καταλάβεις τη θέση μου
Απριλίου 25th, 2007 at 08:08
Πάντως έρευνες που δείχνουν ξεκάθαρα οτι οι φυλακές μας είναι γεμάτες απο χρήστες ( και οχι εμπόρους) ναρκωτικών ουσιών υπάρχουν πολές δείμο. Και αυτό προσπαθούμε να αποφύγουμε με την αποποινικοποίηση της χρήσης.
Ο χρήστης ΔΕΝ είναι εγληματίας.
Το δικονομικό μας σύστημα τον κάνει, με το σωφρονιστικό μας σύστημα να ολοκληρώνει το άθλιο αυτό έργο.
Απριλίου 27th, 2007 at 00:51
Η αποποινικοποίηση θα στερήσει τα κέρδη από έναν κόσμο της παρανομίας που έχει φοβερή δύναμη. Δεν είναι υπερβολή οτι τα κέρδη τους είναι τόσο μεγάλα που αυτό σε ορισμένες περιπτώσεις τους δίνει τη δυνατότητα να «κόβουν νόμους στα μέτρα» τους, να επηρεάζουν δικαστές και δίκες, να κινούν ένα βρώμικο σύστημα ανθρωποθυσιών και πόνου χωρίς τιμωρία. Εκτός από αυτό, αν δεχτούμε οτι οι τοξικοεξαρτημένοι (και οι καπνιστές τέτοιοι είναι αλλά είναι «νόμιμοι»…) είναι άνθρωποι που χρειάζονται ιατρική βοήθεια και ενημέρωση/εμψύχωση, τότε η αποποινικοποίηση εξυπηρετεί αυτόν ακριβώς τον στόχο. Την Ιατρική φροντίδα. Στα «μαλακά» ναρκωτικά συμπεριλαμβάνεται το τσιγάρο και ο καφές. Η κάνναβης που είναι λιγότερο τοξική (το πιστοποιούν γιατροί και ο Μάρκος Βαμβακάρης που πέθανε στα 82 και άρχισε το χασίσι στα 17 του χρόνια) είναι πράνομη. Γιατί μόνο έτσι μπορεί να είνα εμπορεύσιμη και μάλιστα τόσο επικερδής ώστε να μπορεί να πωληθεί ακόμα και 1000% πάνω από την τιμή παραγωγής της. Αλλά, πρώτα πρέπει να σπάσουν οι μύθοι, οι δυσειδεμονίες, οι δαιμονοποίηση και η απανθρωπιά.
@@@ Δείμε…. «Η αποποινικοποίηση θα επιφέρει περισσότερα προβλήματα και αυτό το αποδεικνύει η στατιστική της Ολλανδίας και της Ελβετίας.» Γιατί αναφέρεις τέτοιες χοντρές ανακρίβειες ???? Στην πιό παρήγορη προσπάθεια που γίνεται στην Ολλανδία (και μετά στην Ελβετία, την Ισπανία, την Ιταλία … που ακουθούν κατά πόδας την προτοποριακή και αποτελεσματική αντιαπαγορευτική πολιτική της Ολανδίας) τρια γεγονότα είναι αναμφισβήτητα (και από το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο…) :
1)Μειώθηκαν οι θάνατοι από ηρωίνη,
2) μειώθηκε η εγκληματικότητα,
3) οι χρήστες νεαρών ηλικιών μειώθηκαν.
Δείτε το κειμενάκι στο σύνδεσμο (δυστυχώς οι δύο συνδέσεις στο τέλος του κειμένου … δεν ανοίγουν)
Απριλίου 27th, 2007 at 01:44
bioannis ποιες συνδέσεις δεν ανοίγουν στο τέλος του κειμένου; Εδώ έφτιαξα λίγο το λινκ που έδωσες γιατί πήγαινε αρχικά σε άλλο κείμενο το οποίο ξαναβάζω εδώ, γιατί δεν ξέρω αν ήθελες να πεις και σχετικά με αυτό και προσθέτω άλλο ένα από το ίδιο σάιτ σχετικά με την Ολλανδία
Απριλίου 27th, 2007 at 08:28
Καλημέρα σε όλους,
coolplatane έκανες λινκ ακριβώς στα κείμενα που ήταν «άχρηστα»…. σε ευχαριστώ πάντως για την ευγενική σου ενέργεια. 3 ήταν τα κείμενα της σελίδας, από πάνω προς τα κάτω …. το 1ο το 2ο και το 3ο. Εσύ έβαλες το 1ο και το τρίτο… εγώ έδωσα τον σύνδεσμο για το 2ο κείμενο (το μεσαίο). Στο τέλος αυτού του κειμένου υπηρχαν δύο συνδέσεις που δεν λειτουργούσαν, αυτή των «Ηλιόσπορων» και η 2η του κέντρου απεξάρτησης «ΕΛΕΥΣΙΝΑ». Το κάνω copy-paste παρακάτω:
ΕΚΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΞΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙ «ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ»
Η χρήση ουσιών και η εξάρτηση από αυτές δεν αντιμετωπίζεται με καταστολή. Ενώ οι αντιλήψεις της κοινωνίας σταδιακά αλλάζουν καθώς ο χρήστης ουσιών δεν είναι πλέον το περιθωριακό άτομο που θεωρείτο πριν από 30 χρόνια και η ανοχή βρίσκει έδαφος στη νοοτροπία του μέσου πολίτη, οι πολιτικές παραμένουν αναχρονιστικές και δογματικές αφού εξακολουθούν να θεωρούν παραβάτες ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού. Η πολύχρονη εμμονή στην απαγορευτική προσέγγιση και την ποινική αντιμετώπιση ενός φαινομένου, που είναι πλέον ευρύτατα διαδεδομένο σε όλα τα στρώματα της κοινωνίας και σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου, έχει φέρει μάλλον τα αντίθετα αποτελέσματα.
Το μοντέλο της ποτοαπαγόρευσης που εφαρμόσθηκε στην Αμερική τον προηγούμενο αιώνα, χάρη στο οποίο άνθησαν η Μαφία, το παράνομο εμπόριο και στη συνέχεια το μονοπώλιο της βιομηχανίας του αλκοόλ, φαίνεται να αναπαράγεται μέσα από τον λεγόμενο «πόλεμο κατά των ναρκωτικών», ένα ακόμα υπερατλαντικό δόγμα μηδενικής ανοχής που τα τελευταία 30 χρόνια γέννησε τα ΚΑΡΤΕΛ και οδήγησε σε γιγάντωση του παράνομου εμπορίου, σε αύξηση της (υπερ)κατανάλωσης τοξικών ουσιών, σε κατασπατάληση υπέρογκων κονδυλίων για την αστυνόμευση και την ποινική αντιμετώπιση των χρηστών, αλλά και σε περισσότερα θύματα, νέους χρήστες και αυξημένη εγκληματικότητα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΗΕ, στην παράνομη βιομηχανία ναρκωτικών διακινούνται τετρακόσια δισ. ευρώ το χρόνο ή δώδεκα χιλιάδες ευρώ το δευτερόλεπτο! Και το κόστος του πολέμου «εναντίον» τους είναι δεκαπέντε δισ. το χρόνο ή σαράντα εκατομμύρια ευρώ την ημέρα! Ένα κολοσσιαίο κεφάλαιο, το οποίο κάνει τη διαφθορά της Πολιτείας το πιο σίγουρο εργαλείο για την συντήρηση και επέκτασή του.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες και παρά το κυρίαρχο απαγορευτικό- κατασταλτικό μοντέλο, αρκετές χώρες της Ευρώπης άφησαν στην άκρη αυτή τη προσέγγιση και προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν το ζήτημα των «ναρκωτικών» μέσα από μια ριζοσπαστική αναθεώρηση των πολιτικών και της νομοθεσίας τους. Χώρες όπως το Λουξεμβούργο, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Αγγλία, το Βέλγιο και η Ελβετία ακολούθησαν το πείραμα της Ολλανδίας και προώθησαν μια αντι-απαγορευτική προσέγγιση που δίνει έμφαση στην πρόληψη και στον έλεγχο των επιπτώσεων στον άνθρωπο, τη κοινωνία και την οικονομία.
Η χρήση ουσιών σε αυτές τις χώρες αντιμετωπίζεται με βάση την αρχή της μείωσης της βλάβης εστιάζοντας, στην αποποινικοποίηση του χρήστη και την απεξάρτησή του από τα παράνομα κυκλώματα εμπορίου, στο διαχωρισμό των ουσιών σε μη-τοξικές («μαλακά ναρκωτικά») και τοξικές («σκληρά ναρκωτικά»), στη νομιμοποίηση της χρήσης, κατοχής και καλλιέργειας μικροποσοτήτων κάνναβης, και την ελεγχόμενη κλινικά χορήγηση ηρωίνης, υποκατάστατων και συρίγγων για συντήρηση των εξαρτημένων ατόμων και σταδιακή απεξάρτησή τους, αλλά και την κλινική χορήγηση κάνναβης για θεραπευτικούς σκοπούς.
Τα αποτελέσματα είναι γνωστά από τις επίσημες ανακοινώσεις των χωρών αυτών αλλά και από πρόσφατες επιστημονικές και δημοσιογραφικές έρευνες: Μείωση των χρηστών νεαρής ηλικίας, σταθεροποίηση των χρηστών ηρωίνης σε μεγαλύτερες ηλικίες, μείωση της σχετικής εγκληματικότητας και των θανάτων και μεγάλη μείωση της κοινωνικής και οικονομικής αιμορραγίας από την πεσμένη παραβατικότητα και τα μειωμένα έξοδα καταστολής. Στην Ελλάδα όμως εξακολουθούμε να μην μαθαίνουμε από τις εμπειρίες άλλων χωρών.
Μετά την τεράστια διόγκωσή του κατά την επταετία 1995-2002, το πρόβλημα των ναρκωτικών φαίνεται να κινείται σε σχετικά σταθερά αλλά ανησυχητικά επίπεδα τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Για μείωσή του βέβαια ούτε λόγος. Οι αριθμοί ήταν και είναι αμείλικτοι… Σύμφωνα με στοιχεία από την τελευταία ετήσια έκθεση του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και Πληροφόρησης για τα Ναρκωτικά (ΕΚΤΕΠΝ), το 2004 είχαμε πάνω από 250 νεκρούς (226 βεβαιωθέντες θάνατοι), περίπου 20.000 χρήστες ηρωίνης, 12.823 κατηγορηθέντες για παράβαση του νόμου περί ναρκωτικών, 3.600 άτομα στις φυλακές οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 40,6% των κρατουμένων και από αυτούς η συντριπτική πλειοψηφία (91%) είναι έγκλειστοι για χρήση!!! Είναι πραγματικά εγκληματική αυτού του είδους η αντιμετώπιση γι αυτό και η Κοινωνία των Πολιτών, ο καθένας από εμάς πρέπει να αντιδράσει! Όπως και αντιδράει…
Το πρώτο Σάββατο του Μαΐου γιορτάζεται κάθε χρόνο η Ημέρα Παγκόσμιας Δράσης για την αποποινικοποίηση της Κάνναβης ως μια συμβολική διεκδίκηση για δίκαιες και αποτελεσματικές πολιτικές περί «ναρκωτικών». Γιορτάζονται οι ατομικές ελευθερίες και το δικαίωμα σε πιο ανθρώπινες, «αντιαπαγορευτικές» πολιτικές που δεν αντιμετωπίζουν την χρήση ή την εξάρτηση από ουσίες ως ποινικό αδίκημα, αλλά περιορίζουν τις βλάβες στον άνθρωπο και την κοινωνία και οδηγούν στην απεξάρτηση του «χρήστη» από το παράνομο εμπόριο, αποδυναμώνοντας ταυτόχρονα το τελευταίο.
Αναγνωρίζοντας ότι η χρήση ουσιών είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο υπαρκτό από τα βάθη της ιστορίας και ότι η κατανάλωση ουσιών εξ ορισμού δεν αποτελεί έγκλημα ή ποινικό αδίκημα, αλλά είναι ζήτημα αυτοδιάθεσης, προσωπικών επιλογών και ελευθεριών, διεκδικούμε από τη Πολιτεία να αναθεωρήσει την πολιτική της και να λάβει σοβαρά υπόψη τις παρακάτω προτάσεις.
1) ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΙΣΧΥΟΝΤΟΣ ΝΟΜΙΚΟΥ ΚΑΘΕΣΤΩΤΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΨΥΧΟΤΡΟΠΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΜΕ ΕΝΑ ΑΛΛΟ, ΠΟΥ:
Α) Θα στηρίζεται στο σεβασμό των ατομικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.
Β) Θα εναρμονίζεται με την επιστημονική γνώση
Γ) Θα αποσκοπεί στη προστασία της δημόσιας υγείας και των χρηστών, στον περιορισμό της διάδοσης των απαγορευμένων ουσιών στους ανήλικους και τον περιορισμό της χρήσης και της κατάχρησης γενικότερα.
2) ΑΠΟΠΟΙΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΨΥΧΟΤΡΟΠΩΝ ΟΥΣΙΩΝ
3) ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ ΜΗ-ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ (ΚΥΡΙΩΣ ΚΑΝΝΑΒΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΤΗΣ)
Α) Αποποινικοποίηση της προμήθειας και της κατοχής μικρών ποσοτήτων κάνναβης για προσωπική χρήση.
Β) Νομιμοποίηση της καλλιέργειας μικρού αριθμού δενδρυλλίων κάνναβης για προσωπική χρήση.
Γ) Διάθεση μικρών ποσοτήτων κάνναβης υπό κρατική εποπτεία, κατά το πρότυπο των coffee-shops της Ολλανδίας.
Δ) Νομιμοποίηση της κάνναβης για ιατρικούς και θεραπευτικούς λόγους.
Ε) Νομιμοποίηση της κλωστικής κάνναβης για κατασκευαστικούς και βιομηχανικούς σκοπούς, σύμφωνα με τα ισχύοντα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
4) ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΕΣ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ (ΚΥΡΙΩΣ ΟΠΙΟΥΧΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΑ ΚΑΙ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΑ ΤΟΥΣ)
Διάθεση αυτών των ουσιών σε όλους τους εξαρτημένους χρήστες που τις έχουν ανάγκη, με ελεγχόμενη ιατρική συνταγογραφία, σύμφωνα με την επιλογή των ίδιων των χρηστών, και με στόχο την απεξάρτηση ή τη συντήρησή τους
5) ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΠΟΥ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΓΝΩΣΗ
Ηλιόσποροι ΕΛΕΥΣΙΝΑ: Για την αντιγραφή bioannis
Απριλίου 27th, 2007 at 11:10
bioannis αν έκανες την απλή κίνηση να κάνεις κλικ πάνω στο σύνδεσμο που είχα διορθώσει στο δικό σου σχόλιο θα διαπίστωνες ότι πάει ακριβώς στο κείμενο που ανέβασες εδώ, ενώ στο δικό μου σχόλιο είχα βάλει τα επιπλέον «άχρηστα» λινκς που θεώρησα ότι ίσως ήθελες επίσης να ανέβουν. Εκτός και αν δεν λειτουργεί ο σύνδεσμος που διόρθωσα από άλλο κομπιούτερ, που δεν νομίζω να συμβαίνει κάτι τέτοιο… bioannis… μμμ… αυτό το μμμ είναι μάλωμα για τη βιασύνη… Υπόψη για να μην υπάρξει παρεξήγηση: Μετακομίζει η εταιρεία που με φιλοξενεί στο σέρβερ της. Αν δεις πάλι τίποτα σχόλια να λείπουν να ξέρεις ότι θα οφείλεται σε αυτή τη μετακόμιση, αλλά αυτή τη φορά τα έχω σε μηνύματα που έχουν φτάσει σε μένα και θα τα ανεβάσω πάλι, αν χαθούν, μόλις σταθεροποιηθεί το σύστημα στο νέο σέρβερ. Η pergolina στεναχωρήθηκε που χάθηκε η απάντηση στο σχόλιο της. Την περίμενε… Αν μπορείς κάποια στιγμή, αλλά όχι σήμερα – αύριο που γίνεται η μετακόμιση, ξαναγράψε αυτή την απάντηση που χάθηκε από δική μου υπαιτιότητα.
Απριλίου 28th, 2007 at 01:17
Καλημέρα και στη coolplatanos και στην pergolina. Βέβαια Καλημέρα σε όλους!!
Φαίνεται οτι δεν το έχει μπλόγκ σου να πάρει την απάντησή μου η pergolina. Της απάντησα 2η φορά. Coolplatane έχω πρόβλημα τεχνικό με το μπλόκγ σου…. δεν ξέρω τι γίνεται. Γράφω και βλέπω στο monitor τα γράμματά μου με καθυστέρηση…. ανοίγω το μπλόγκ σου και κολάει ο σκληρός μου…. δεν ξέρω τι γίνεται ?? Το «preview» είναι ανάγκη να είναι ορατό ?? Δεν ξέρω….